Przejdź do treści

udostępnij:

Murapol zakłada sprzedaż 2,9 tys. lokali klientom detalicznym w '23; w '24 3,7-3,8 tys. lokali

Grupa Murapol załada w 2023 r. sprzedaż lokali klientom detalicznym na poziomie około 2,9 tys. oraz około 3,7-3,8 tys. w 2024 r. Wzrost sprzedaży w 2024 r. ma być głównie efektem wzrostu oferty - poinformowali przedstawiciele zarządu podczas wideokonferencji.

"Zakładamy w tym roku sprzedaż 2,9 tys. mieszkań. Biorąc pod uwagę to, że rynek jest obecnie dobry i to, że mamy ok. 3 tys. mieszkań w ofercie, moglibyśmy postawić sobie bardziej ambitny cel i przekroczyć 3 tys. mieszkań” - powiedział członek zarządu Przemysław Kromer.

"Cel na 2024 r. (w segmencie detalicznym – PAP) to 3,7-3,8 tys. lokali sprzedanych, do czego bazą jest bank ziemi i uzyskane pozwolenia na budowę” – dodał prezes Nikodem Iskra.

Prezes wyjaśnił, że wzrost sprzedaży w 2024 r. będzie głównie pochodną wzrostu oferty.

"Mamy w przygotowaniu pokaźną paczkę mieszkań (...), więc wzrośnie liczba frontów sprzedażowych (...). Uzyskaliśmy 20 pozwoleń w tym roku wieloetapowych" - dodał.

W okresie I-III kw. 2023 r. Murapol sprzedał 2.478 lokali, w tym 2.229 umów deweloperskich, przedwstępnych, opłaconych rezerwacji oraz 249 w segmencie PRS.

Jak podano w prezentacji, planowane na 2023 r. jest przekazanie 2,8 tys. lokali. Plan na 2024 r. zakłada 2,9 tys. przekazanych lokali.

Bank ziemi Murapolu umożliwia wybudowanie ok. 19,8 tys. lokali w 17 miastach Polski. Jak podano w prezentacji, grupa planuje wejście do kolejnych 5 miast.

"W pierwszej kolejności będzie to Lublin - w pierwszym kwartale 2024 r. Jesteśmy w trakcie rozmów w miastach bardziej centralnie, południowo zlokalizowanych jak Kielce i Częstochowa. (...) Prowadzimy rozmowy w sprawie gruntów w Olsztynie i Rzeszowie" - poinformował prezes.

W trakcie realizacji grupa ma 4.957 lokali w segmencie deweloperskim. W przygotowaniu 14.822 lokale, w tym 12.681 lokali w segmencie deweloperskim.

Zarząd był pytany o ocenę potencjalnego wygaszania programu "Bezpieczny kredyt 2 proc.". W prezentacji podano, że ok. 97 proc. oferty grupy spełnia wymagania tego programu.

"Musimy patrzeć na sytuację poprzez aspekt naszego modelu biznesowego i produktu (...). Nasze wyniki operacyjne były stabilne mimo zmian w strukturze finansowania klientów. Dla nas tego typu programy, które już się pojawiały (...) wspierały sprzedaż, ale nigdy nie były filarem biznesu naszej grupy kapitałowej” – powiedziała członek zarządu Iwona Sroka.

"Nie jesteśmy zależni od takich programów w tak dużym stopniu, dzięki naszym produktom” – dodał prezes Nikodem Iskra.

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku łączne przychody ze sprzedaży wyniosły 966,9 mln zł, co oznacza wzrost o 19,1 proc. rdr. Skorygowana EBITDA wyniosła 275,9 mln zł (+12,6 proc. rdr), a zysk netto wyniósł 189,9 mln zł (+1,2 proc. rdr).

"W tym roku planujemy złamać barierę 1 mld zł przychodów w samej mieszkaniówce" - powiedział Kromer.

Pytany, czy Murapol planuje wyjście na rynek z emisją obligacji poinformował, że nie ma takich planów, a działalność jest finansaowana kredytem.

W poniedziałek deweloper poinformował, że jego oferta publiczna obejmie do 14.280.000 istniejących akcji, stanowiących do 35 proc. kapitału zakładowego spółki. Cena maksymalna akcji w IPO została ustalona na 35 zł. PAP Biznes)

doa/ gor/

udostępnij: