Answear.com z 36-proc. wzrostem przychodów po trzech kwartałach 2023 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 lis 2023, 09:21

Answear.com z 36-proc. wzrostem przychodów po trzech kwartałach 2023

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje III kw. 2023 r. Pomimo trudnej sytuacji na rynku i spowolnienia w gospodarkach krajów regionu, a także obciążenia wyników kosztami poniesionymi przez markę PRM, Spółka po trzech kwartałach odnotowała wzrost przychodów o 36 proc. rdr. do kwoty 830 mln zł oraz zysk netto większy o 25 proc. rdr., który wyniósł 7 mln zł. Answear.com z osiągniętymi dynamikami wzrostów pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, skutecznie realizując założenia strategiczne i kontynuując budowę pozycji lidera w regionie CEE.

- Za nami bardzo wymagający kwartał, w którym nasze wyniki były pod presją trudnej sytuacji rynkowej i osłabionego popytu konsumenckiego. Dodatkowo pod koniec III kw. pogoda również nam nie sprzyjała. Wrzesień był rekordowo ciepłym miesiącem na rynkach, na których działamy, co oczywiście miało negatywny wpływ na sprzedaż kolekcji jesiennej. Jednak mimo tych wszystkich negatywnych czynników Answear.com wciąż pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, co potwierdza, że mamy zdrowy i stabilny biznes – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Po trzech kwartałach 2023 r., Answear.com utrzymał swoją marżę na sprzedaży na poziomie 40,5 proc., co jest dowodem na skuteczne zarządzanie i elastyczność w strategii cenowej. Warto podkreślić, że utrzymanie stabilnej marży miało miejsce mimo zmniejszonego udziału sprzedaży komisowej i wpływu dewaluacji hrywny na rynku ukraińskim. Po trzech kwartałach Answear.com wypracował kumulatywnie 38,5 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 3 proc. rdr. Na poziomie oczyszczonej EBITDA z wpływu zdarzeń jednorazowych oraz wyceny programu motywacyjnego – w wysokości 41,7 mln zł, czyli 5,0% przychodów ze sprzedaży.

- Warto podkreślić, że w III kw. br. nasza rentowność była obciążona kosztami poniesionymi przez markę PRM w związku z otwieraniem nowych rynków, a także kosztami jednorazowymi związanymi z przejęciem. W minionym kwartale, PRM wygenerował 4,8 mln zł ujemnej EBITDA. Mimo obciążenia wyniku i słabszej koniunktury w trzecim kwartale, Answear.com po dziewięciu miesiącach osiągnął dodatni wynik EBITDA na poziomie 38,5 mln zł, co świadczy o stabilnym wzroście i skuteczności strategii firmy – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

W III kw. 2023 r. Answear.com kontynuował strategię poprawy oferty i zwiększenia udziału marek premium w sprzedaży, które na koniec minionego kwartału stanowiły 59 proc. wszystkich marek w ofercie, co stanowi wzrost w porównaniu do 55 proc. odnotowanego rok wcześniej. Ma to bezpośredni wpływ na średnią wartość zamówienia, która wzrosła do 338 zł.

Po trzech kwartałach br. nowe rynki odpowiadały za blisko 10 proc. sprzedaży. Szczególnie warto podkreślić bardzo dobre wyniki na rynku ukraińskim, gdzie Answear.com, po wznowieniu sprzedaży, szybko stał się liderem w sektorze e-commerce fashion. Spółka została uhonorowana drugi rok z rzędu prestiżowymi nagrodami dla najlepszego odzieżowego sklepu internetowego oraz najlepszego sklepu multibrandowego w 2023 r. W ostatnich dniach Answear.com poinformował o wejściu na rynek włoski, jest to 12 rynek, na którym działa Spółka i pierwszy w regionie Europy Zachodniej.

O spółce Answear.com:

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 600 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

O PRM:

Marka PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing, a także unikalnych kolaboracji oraz aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Marni, Y-3, Rick Owens, A.P.C., MISBHV czy A-Cold-Wall

Źródło: Spółka, #ANR

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost