Przejdź do treści

udostępnij:

Klabater wyda Ruinarch 7 grudnia na konsolach

Klabater – notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo zaplanował premierę gry Ruinarch na platformach PS4 i PS5, Xbox One i X|S na 7 grudnia 2023 roku. Spółka jest odpowiedzialna za porting i proces wydawniczy tytułu. Ruinarch to mroczna, rozbudowana gra strategiczna. Aktualnie tytuł w wersji na PC posiada ponad 1100 recenzji, zdecydowana większość z nich jest pozytywna. Wydawanie obiecujących produkcji strategicznych to część strategii Klabatera, którą spółka realizuje od lipca bieżącego roku.

– Ruinarch to niecodzienna, naprawdę rozbudowana strategia. Cieszymy się, że premiera tej gry wzbogaci nasz back-katalog. Zbudowaliśmy bardzo różnorodny katalog produkcji, który na dziś składa się z ponad 30 tytułów. Spójne i kreatywne portfolio to nasz ogromny wyróżnik! Chcemy być deweloperem i wydawcą odpowiedzialnym za różnorodne gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG, znanym ze swoich unikalnych produktów – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Umowę na wydanie i porting Ruinarch podpisaliśmy w marcu 2023 roku. Grudniowa premiera produkcji to dowód na to, że realizujemy założone cele zgodnie z zapowiedziami – dodaje Robert Wesołowski.

Ruinarch to symulacyjna, strategiczna gra typu sandbox z elementami roguelite i god-game, w której gracz wciela się w rolę demonicznego władcy. Jego zadaniem jest swobodne dokonywanie inwazji na generowane losowo światy fantasy. Tytuł był inspirowany grami opartymi na generowaniu historii, takimi jak Rimworld czy Dwarf Fortress. Gra w wersji na PC została wydana w 2020 w formule wczesnego dostępu (early-access). Aktualnie produkcja w wersji na PC cieszy się popularnością posiadając ponad 1100 recenzji.

Projekty portingowe i publishingowe to najsilniejszy obszar biznesowy Klabatera, w III kwartale przychody z tego segmentu wyniosły 718 tys. zł, co daje wzrost o 62 proc. r/r. Bogaty katalog jest kluczowym elementem strategii spółki, który pozwala na uczestnictwo w rozbudowanych akcjach promocyjnych i wyprzedażach.

Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, cieszyła się dużym uznaniem i sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, a przychód przekroczył 3,3 mln zł.

Źródło: Spółka, #KBT

udostępnij: