Przejdź do treści

udostępnij:

Artifex Mundi podsumowuje wyniki z listopada 2023 r.

Notowany na GPW producent i wydawca gier osiągnął w listopadzie rekordowe 4,6 mln zł tzw. pierwszej marży, o 140% więcej niż przed rokiem oraz o 6% więcej niż w rekordowym do tej pory październiku 2023 r. Przychody Artifex Mundi potroiły się rok do roku, sięgając 7,6 mln zł.

Dynamiczny wzrost pierwszej marży, tj. przychodów pomniejszonych o koszty akwizycji graczy, jest konsekwencją m.in. sezonowego zmniejszenia wydatków na pozyskiwanie graczy. Wydatki na UA w listopadzie 2023 r. wyniosły niespełna 3,2 mln zł, wobec niemal 3,9 mln zł w październiku i 0,6 mln zł przed rokiem. 17% redukcji inwestycji (mdm.) w bazę graczy towarzyszyła tylko 5% zmniejszenie przychodów w porównaniu do sprzedaży z października br.

Kluczowy produkt Artifex Mundi – Unsolved, aplikacji umożliwiającej graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi, wypracował w listopadzie br. 6,9 mln zł przychodów (1,8 mln zł przed rokiem i 7,3 mln zł w październiku br.), osiągając rekordowe 3,7 mln zł pierwszej marży (8% więcej niż w październiku br., 234% wzrost rdr.)

Po 11 miesiącach 2023 r. przychody Artifex Mundi wyniosły 75,1 mln zł, ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Przychody pomniejszone o koszty akwizycji graczy za 11 miesięcy br. wyniosły 36,8 mln zł, wobec 23,8 mln zł w okresie styczeń-listopad 2022 r.

- Mamy za sobą kolejny udany miesiąc, również w wymiarze finansowym. Istotne ograniczenie wydatków na UA tylko w nieznacznym stopniu zmniejszyło średnie dzienne przychody z komercjalizacji Unsolved, a kluczowe KPI w tym okresie kształtują się na poziomie wyższym od zakładanych. Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju aplikacji, m.in. przygotowując się do zintensyfikowania kampanii marketingowych począwszy od ostatniego tygodnia grudnia – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

O spółce Artifex Mundi:

Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Spółka, #ART

Zobacz także: Artifex Mundi SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: