Wyzwaniem dla Monnari nadal koszty; na razie spółka nie wróci do raportowania miesięcznych przychodów
Wyzwaniem dla Monnari Trade pozostaje kwestia kosztów - ocenili przedstawiciele spółki podczas wideokonferencji. Monnari rozważy powrót do raportowania miesięcznych przychodów, ale ocenia, że obecnie nie ma takiej możliwości.
"W zakresie operacyjnych wyzwań nieustannie jest kwestia zacieśniania polityki kosztowej, optymalizacji struktury zatrudnienia, by czynniki związane ze wzrostem kosztów wynagrodzeń i funkcjonowania w ogóle - ograniczać” – powiedział dyrektor finansowy Miłosz Kolbuszewski.
Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc.
Prezes Mirosław Misztal pytany o możliwość odrobienia wzrostu kosztów ocenił, że będzie to trudne.
"Myślę, że będzie ciężko. (...) To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie" - powiedział prezes.
Po trzech kwartałach 2023 r. grupa odnotowała wzrost przychodów o 10,3 proc. rdr do 215,1 mln zł.
Zarząd pytany był o możliwość powrotu do comiesięcznego raportowania o przychodach. Spółka ostatni raz informowała o miesięcznych przychodach w 2020 r.
"Rozważymy to jeszcze. (...) Myślę, że jest jeszcze jakiś czas do podjęcia decyzji. Nie chcę deklarować, ale rozważamy (powrót do raportowania miesięcznych przychodów - PAP). Może będzie taka możliwość, ale na razie uważam, że nie" - powiedział prezes.
Jak poinformowali przedstawiciele Monnari, po zakończeniu kwartału, przed raportem kwartalnym, spółka stara się informować rynek o danych dotyczących poprzedniego okresu.
Powierzchnia handlowa grupy na koniec września 2023 r. wynosiła 220 salonów (Monnari 184 salony, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 16 salonów) o pow. 46,6 tys. m kw., wobec 47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022 r.
(PAP Biznes), #MONdoa/ ana/
