Grupa LPP spodziewa się w 2024/25 r. przychodów w wysokości ok. 20 mld zł i marży 52-53 proc.
Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2024/25 r. przychodów w wysokości ok. 20 mld zł przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym. CAPEX ma wynieść 1,3 mld zł.
"(...) na kolejny rok finansowy tj. 2024/25 dzięki wzrostom powierzchni, pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom r/r w kanale online, grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 20 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. W roku 2024/25 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż poniżej 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 1,3 mld zł z tego 1,2 mld zł na sklepy" - napisano.
Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.
Na 2023/24 r. plany sprzedażowe grupy zakładają możliwość osiągnięcia ponad 17 mld zł sprzedaży, przy wzroście rdr w segmencie tradycyjnej sprzedaży (offline) oraz stabilnych sprzedażach rdr w kanale internetowym.
Spółka zakłada w 2023/24 r. zwiększenie powierzchni o 20 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.
"Grupa w roku finansowym 2023/24 spodziewa się poprawy r/r marży brutto na sprzedaży (kształtującej się w przedziale 51-52 proc.), wynikającej z korzystniejszego kursu USD do PLN, niższych kosztów transportu (frachtu) oraz normalizacji stanu zapasów. W rezultacie, grupa chciałaby osiągnąć w 2023/24 marżę operacyjną powyżej 12 proc. Jednocześnie planowane jest utrzymanie poziomu wydatków inwestycyjnych w wysokości 1,1 mld PLN (w tym 800 mln PLN na salony). Spółka zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy r/r poziom dług netto/ EBITDA" - podało LPP.
(PAP Biznes), #LPPpel/ osz/
