Grupa LPP spodziewa się w 2024/25 r. przychodów w wysokości ok. 20 mld zł i marży 52-53 proc. (opis)
Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2024/25 r. przychodów w wysokości ok. 20 mld zł przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym. CAPEX ma wynieść 1,3 mld zł.
"(...) na kolejny rok finansowy tj. 2024/25 dzięki wzrostom powierzchni, pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom r/r w kanale online, grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 20 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. W roku 2024/25 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż poniżej 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 1,3 mld zł z tego 1,2 mld zł na sklepy" - napisano.
Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.
Na 2023/24 r. plany sprzedażowe grupy zakładają możliwość osiągnięcia ponad 17 mld zł sprzedaży, przy wzroście rdr w segmencie tradycyjnej sprzedaży (offline) oraz stabilnych sprzedażach rdr w kanale internetowym.
LPP podało w raporcie, że spodziewa się pozytywnego efektu Black Friday. W okresie od 23 do 27 listopada sprzedaż była wyższa o 27 proc. rdr (37 proc. wzrostu rdr w offline i 16 proc. wzrostu w kanale online) przy jednocześnie korzystnych marżach brutto na sprzedaży.
Grupa ocenia, że perspektywy IV kwartału są dobre, spółka obserwuje kilkunastoprocentowe rdr wzrosty sprzedaży online oraz dwucyfrowe dynamiki sprzedaży offline. Szacunki te obejmują okres od 1 listopada do 12 grudnia 2023.
Celem na IV kwartał jest wzrost zysku EBIT i poprawa rentowności.
Spółka zakłada w 2023/24 r. zwiększenie powierzchni o 20 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.
"Grupa w roku finansowym 2023/24 spodziewa się poprawy r/r marży brutto na sprzedaży (kształtującej się w przedziale 51-52 proc.), wynikającej z korzystniejszego kursu USD do PLN, niższych kosztów transportu (frachtu) oraz normalizacji stanu zapasów. W rezultacie, grupa chciałaby osiągnąć w 2023/24 marżę operacyjną powyżej 12 proc. Jednocześnie planowane jest utrzymanie poziomu wydatków inwestycyjnych w wysokości 1,1 mld zł (w tym 800 mln zł na salony). Spółka zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy r/r poziom dług netto/ EBITDA" - podało LPP.
Na koniec 2023/24 roku grupa chce mieć 2 mln m kw. powierzchni. Cel na kolejne dwa lata to około 15 proc. wzrostu powierzchni rocznie.
Spółka podała w prezentacji, że w ramach wzmocnienia marki Reserved planuje otwarcie biura projektowego w Barcelonie i biura zakupowego w Stambule (start w lutym 2024 r.). W 2023/24 r. 30 proc. damskich kolekcji Reserved zostało zamówionych w Turcji.
W planach LPP jest też dynamiczny rozwój Sinsay. Źródłem wzrostu mają być nowe otwarcia (300 salonów rocznie przez najbliższe 3 lata, mniejsze miasta, głównie retail parki), utrzymanie atrakcyjnych cen i wzrosty online.
Po trzech kwartałach 2023/24 r. grupa LPP ma 2,65 mld zł EBITDA (wzrost o 70,2 proc.) przy przychodach na poziomie 12,565 mld zł (wzrost o 7 proc. rdr). Po 9 miesiącach marża brutto na sprzedaży wyniosła 51,1 proc.
Na koniec października 2023 r. grupa LPP miała 2.206 sklepów, z czego 1.082 w Polsce.
(PAP Biznes), #LPPpel/ osz/
