Grupa Wittchen szacuje, że miała w IV kw. ponad 132 mln zł przychodów, spadek o 3 proc. rdr
Grupa Wittchen szacuje, że w okresie październik-grudzień 2023 roku miała ponad 132 mln zł przychodów, czyli mniej o 3 proc. rdr - podała spółka w komunikacie. W całym minionym roku skonsolidowane przychody przekroczyły 467 mln, co oznacza wzrost o ponad 15 proc. w porównaniu do 2022 roku.
W czwartym kwartale 2023 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym wzrosła o ponad 1 proc. rdr do 115,3 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B wyniosła 17,1 mln zł wobec 22,8 mln zł rok wcześniej.
Narastająco, w okresie styczeń-grudzień 2023 roku przychody w segmencie detalicznym wyniosły 406,4 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 18 proc. rdr, a w segmencie B2B były na porównywalnym poziomie w ujęciu rok do roku i wyniosły 60,9 mln zł.
"Czwarty kwartał w naszej branży jest niezmiennie okresem, kiedy generujemy najwyższą sprzedaż. Na przychodach ostatniego kwartału 2023 roku negatywnie zaważył ciepły październik, gdy klienci ostrożnie podchodzili do zakupów jesienno-zimowej kolekcji odzieży i obuwia. Jednak już w listopadzie zaobserwowaliśmy wyraźne wzrosty, zaś w grudniu sprzedaż była podobna jak rok wcześniej. Wciąż dostrzegamy dużą wrażliwość klientów na cenę, co pokazuje, że siła krajowego konsumenta jeszcze się nie odbudowała. Trzeba też pamiętać, że w porównywalnym okresie 2022 roku zanotowaliśmy wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży walizek i innych akcesoriów podróżnych, m.in. za sprawą dużej grupy klientów z Ukrainy" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Jędrzej Wittchen.
"Stale prowadzimy działania prosprzedażowe i staramy się poprawiać efektywność na każdym etapie naszej działalności. Przy utrzymującej się dużej wrażliwości konsumentów na cenę, widzimy w tym główną szansę na odbudowanie marży. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Cieszymy się z otwarcia pierwszych salonów w Bratysławie i Bukareszcie oraz szykujemy się do otwarcia sklepów w Austrii i Niemczech" – dodał.
Jak podano, jednym z najważniejszych wydarzeń minionego kwartału dla Grupy Wittchen było otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych na Słowacji i w Rumunii. W listopadzie Grupa otworzyła pierwszy salon w Bratysławie. Z kolei w grudniu ruszył pierwszy sklep z logo Wittchen w Bukareszcie. Grupa planuje w tym roku otwarcie własnych sklepów stacjonarnych w Austrii i Niemczech.
(PAP Biznes), #WTNepo/ asa/
