Artifex Mundi ustanawia kolejne rekordy
Notowany na GPW producent i wydawca gier zakończył najlepszy w historii rok mocnym akcentem. W grudniu 2023 r. Artifex Mundi wypracował ponad 5 mln zł tzw. pierwszej marży, o 131% więcej niż przed rokiem oraz o 9% więcej niż w listopadzie 2023 r. W całym 2023 r. przychody spółki wzrosły o 114%, do 82,5 mln zł, a pierwsza marża zwiększyła się o niemal 16 mln zł, do 40,6 mln zł.
Zgodnie z oczekiwaniami grudzień przyniósł zmniejszenie wydatków Artifex Mundi na akwizycję graczy. Wyniosły one 2,4 mln zł, wobec 3,1 mln zł w listopadzie i niemal 3,9 mln zł w październiku 2023 r. Ograniczenie inwestycji w bazę graczy, związane z sezonowym wzrostem stawek reklamowych, stworzyło przestrzeń do wypracowania rekordowych 5 mln zł pierwszej marży, przy 4% zmniejszeniu przychodów miesiąc do miesiąca, do 7,4 mln zł. W porównaniu do grudnia 2022 r. przychody giełdowej spółki wzrosły o 142%.
Kluczowy produkt Artifex Mundi – Unsolved, aplikacja umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi, zamknął grudzień z 6,5 mln zł przychodów (1,8 mln zł przed rokiem i 6,9 mln zł w listopadzie br.), osiągając rekordowe 4 mln zł pierwszej marży (8% więcej niż w listopadzie ub.r., ponad czterokrotnie więcej niż rok wcześniej).
W okresie 12 miesięcy 2023 r. Artifex Mundi zwiększył przychody o niemal 44 mln zł, do 82,5 mln zł. Przychody pomniejszone o koszty akwizycji graczy wyniosły w tym okresie blisko 42 mln zł, wobec 26 mln zł w 2023 r.
- Zarówno grudzień 2023 r., jak i cały miniony rok, przebił nasze oczekiwania zarówno pod względem osiągniętych wyników finansowych, jak i tempa rozwoju Unsolved. Nie zamierzamy zwalniać tempa. Jesteśmy przekonani że 2024 rok będzie kolejnym okresem dynamicznego wzrostu Unsolved, związanego z sukcesywnym wdrażaniem kolejnych zmian w aplikacji, zwiększających jej atrakcyjność w oczach graczy. Liczymy, ze już w styczniu Unsolved potwierdzi swój niebagatelny potencjał, wsparty rosnącymi już niemal od dwóch tygodni inwestycjami w bazę graczy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
O spółce:
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Spółka, #ART
