Przejdź do treści

udostępnij:

DRAGO w '24 chce osiągać przychody w segmentach gier symulacyjnych oraz survival

DRAGO entertainment chce osiągać przychody z dwóch segmentów gier, symulacyjnych oraz survivalowych. Spółka zauważa rosnącą konkurencję na rynku symulatorów i przewiduje, że w klasie premium tego gatunku gry będą dysponowały coraz większymi budżetami - poinformowała PAP Biznes, prezeska Joanna Tynor.

"Nasze plany w 2024 roku koncentrują się na realizacji przychodów z dwóch segmentów. Pierwszy dotyczy działalności w segmencie symulatorów: tu mamy zaplanowane premiery nowych DLC (dodatków do gier - przyp. PAP) do Gas Station Simulator. A drugi to wejście w segment survivali: tu zaplanowana premiera Winter Survival" - powiedziała Tynor.

"Symulatory premium będą podążać drogą gier AAA. Coraz większe budżety, coraz większe wartości produkcyjne, coraz więcej godzin rozrywki. A po premierze wieloletnie wsparcie w postaci aktualizacji i DLC" - dodała.

Prezeska DRAGO entertainemnt poinformowała, że spółka stosuje taki model w grze Gas Station Simulator. Jak oceniała, zachodzące na rynku symulatorów zmiany, nie wykluczają możliwości przebicia się gier symulacyjnych z mniejszymi budżetami.

"Nie oznacza to, że symulator z małym budżetem nie będzie mógł zaistnieć, o ile jego budżet będzie (...) dostosowany do realnych prognoz sprzedaży, a gra będzie się wyróżniać ciekawym pomysłem. (...) Dlatego coraz ważniejszą rolę będą tutaj pełnili doświadczeni wydawcy, którzy potrafią wypromować tytuł. I którzy potrafią dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu pomóc zespołowi z niewielkim budżetem (...), jeśli chodzi o pomysł na grę, jej zawartość, jak i dalszy rozwój po premierze" - powiedziała.

"Nasze plany w 2024 roku koncentrują się na realizacji przychodów z dwóch segmentów. Pierwszy dotyczy działalności w segmencie symulatorów: tu mamy zaplanowane premiery nowych DLC do Gas Station Simulator. A drugi to wejście w segment survivali: tu zaplanowana premiera Winter Survival" - dodała.

Premiera gry Winter Survival będzie miała miejsce 28 lutego w formie Early Access (wczesnego dostępu - przyp. PAP).

"Winter Survival to także duże wyzwanie, dlatego podchodzimy do tematu z pokorą. Nie ulegliśmy presji, by przyspieszać wydanie gry kosztem jakości. A teraz, jeszcze przed premierą (...) planujemy serię testów – począwszy od zamkniętych playtestów dla graczy, a także nowe demo" - powiedziała.

Dodatkowo 16 stycznia na konsolach Xbox zadebiutowała gra Food Truck Simulator.

Maciej Białobrzeski

(PAP Biznes), #DGE

mcb/ gor/

udostępnij: