Vercom przygotowuje się do wykorzystania nowych regulacji wprowadzanych przez Google i Yahoo
Vercom, notowana na giełdzie grupa technologiczna, zajmująca się dostarczaniem usług komunikacyjnych w modelu SaaS, przygotowuje się do wykorzystania nowych regulacji wprowadzanych przez Google i Yahoo. Zmiany wchodzące w życie od 1 lutego, dotyczą zaostrzenia standardów bezpieczeństwa i jakości w komunikacji e-mail. Dla Grupy Vercom, specjalizującej się m.in. w e-mail marketingu i komunikacji transakcyjnej, stanowią one potencjalną okazję do dalszego wzrostu i umocnienia pozycji rynkowej.
- Ostatnie wytyczne od Google i Yahoo nakładają na przedsiębiorstwa wymóg doskonalenia komunikacji, dążąc do większej personalizacji i dostosowania do potrzeb klienta. Jako wiodący dostawca usług mailowych, postrzegamy te zmiany jako szansę na rozwój i umocnienie naszej pozycji na rynku – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
Nowe wymogi wprowadzone przez Google i Yahoo skupiają się na zwiększeniu bezpieczeństwa i kontroli nad komunikacją e-mailową. Te regulacje zmierzają do stworzenia bardziej zaufanego środowiska, w którym odbiorcy mogą mieć pewność, że wiadomości pochodzą od weryfikowanych i wiarygodnych nadawców.
Rewolucja głównie wymaga od firm wdrożania rygorystycznych zasad zabezpieczeń, takich jak SPF, DKIM i DMARC, które zwiększają odpowiedzialność nadawców za jakość wysyłanych treści. Nowe regulacje mają na celu również ograniczenie niechcianych, potencjalnie szkodliwych wiadomości. Dla odbiorców oznacza to zmniejszenie ilości spamu i wiadomości phishingowych, podnosząc zaufanie do e-maili jako kanału komunikacji.
- Regulacje te, choć stanowią wyzwanie, otwierają również nowe możliwości w budowaniu relacji z klientami przez bezpieczniejszą i zaangażowaną komunikację. Zachęcają do tworzenia bardziej indywidualnych treści, co wzmacnia związek między marką a subskrybentem oraz buduje ich zaangażowanie – dodaje Katarzyna Garbaciak, COO EmailLabs, Vercom.
EmailLabs, będący częścią Grupy Vercom, specjalizuje się w dostarczaniu e-maili transakcyjnych i marketingowych. To właśnie ta spółka będzie miała kluczowe znaczenie we wdrażaniu nowych standardów, wykorzystując swoją technologię i know-how w celu zapewnienia klientom przewagi konkurencyjnej na rynku.
W obliczu tych regulacji, Grupa Vercom przewiduje, że szybka adaptacja do nowych standardów pozwoli nie tylko na zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji e-mailowej, ale także na poprawę skuteczności działań marketingowych. Zmiany te mogą stanowić katalizator dla innowacji w branży, pobudzając firmy do poszukiwania nowych, kreatywnych sposobów angażowania odbiorców z wykorzystanie wielu kanałów komunikacji.
- Staramy się z wyprzedzeniem odpowiadać na nowe trendy i dynamicznie reagować na zmiany w cyfrowym świecie. To od lat stanowi naszą przewagę, dzięki czemu jesteśmy w stanie wzmacniać naszą pozycję rynkową i tym samym konsekwentnie budować wartość dla naszych akcjonariuszy - dodaje Krzysztof Szyszka.
O spółce Vercom:
Vercom tworzy globalne usługi komunikacji w modelu SaaS, które umożliwiają klientom budowanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Rozwiązania oferowane przez Vercom od 20 lat pomagają klientom automatyzować oraz skalować procesy komunikacji, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność. Obecnie z usług Vercom korzysta ponad 75 000 firm oraz prywatnych przedsiębiorców na 180 rynkach, w tym takie podmioty jak IKEA, Rossman, American Express, DHL, Coca-Cola oraz BNP Paribas. Zespół Vercom obejmuje ponad 300 osób skupionych w 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze, Poznaniu oraz Warszawie. Grupa Vercom charakteryzuje się silnie wzrostowym profilem działalności – w ciągu ostatnich 5 lat EBITDA rosła w średniorocznym tempie na poziomie ponad 50% i za okres ostatnich 12 miesięcy wyniosła ok. 80 mln zł.
Od 2021 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: Spółka, #VRC
