Space Fox Games planuje grę inspirowaną "Dziadami" Mickiewicza (wywiad)
Jednym z planowanych przez Space Fox Games projektów jest gra Indie inspirowana „Dziadami” Adama Mickiewicza. W 2024 roku z perspektywy małych studiów ważna będzie integracja gier video ze sztuczną inteligencją – poinformował PAP Biznes prezes spółki Aleksander Korulski.
"Jeden z projektów, który mam w planach, to gra oparta o +Dziady+ Adama Mickiewicza, ale w nowoczesnym ujęciu. Nasz zamysł polega na tym, by stworzyć nienachalną grę edukacyjną, która po pierwsze obroni się jako produkcja gamingowa oraz będzie przystępna dla graczy spoza Polski" – powiedział PAP Biznes, prezes Space Fox Games Aleksander Korulski.
Prezes spółki poinformował, że w kontekście zapowiedzianych na kwiecień zmian w systemie edukacji dotyczących wycofania obowiązkowych prac domowych, studia niezależne mogą zacząć tworzyć gry edukacyjne, również mocno inspirowane polską kulturą.
"Poziom konkurencji w segmencie gier niezależnych rośnie zarówno na krajowym podwórku, jak i globalnie. W naszej ocenie aktualnie szansę na przebicie się w segmencie Indie mają tytuły, które są pod wieloma względami unikalne, które wyróżniają charakterystyczne cechy. Myślę, że w kierunku unikalności będzie szedł rynek" – powiedział.
W ocenie spółki wśród dużych producentów rośnie zainteresowanie implementacją mechanik i stylistyk tożsamych grom niezależnym. Zdaniem spółki dobrym przykładem tego zjawiska może być najnowsza iteracja Prince of Persia, która miała premierę w styczniu.
"Najnowsza produkcja francuskiego Ubisoft inspiruje się grami niezależnymi, nie tylko w warstwie graficznej, ale również pod względem mechanik. Nowy Książę Persji korzysta bowiem ze schematów tytułów z kategorii metroidvania" - powiedział Korulski.
Metroidvania to podgatunek gier akcji, który jest kombinacją tytułów serii gier Metroid i Castlevania.
"Jest szansa, że gracze, którym spodoba się najnowszy Książę Persji, chętniej sięgną po mniejsze i tańsze tytuły, które u swych podstaw są do tej gry podobne" – dodał.
W ocenie Korulskiego, 2024 rok będzie istotny dla całego rynku, ale w szczególności dla gamingowych studiów niezależnych, w kontekście implementacji sztucznej inteligencji.
"W tym roku bardzo poważnym tematem będzie integracja sztucznej inteligencji w branży gier wideo. Widać, że rośnie świadomość na temat sztucznej inteligencji. Przypomnę, że jeszcze w zeszłym roku Steam blokował produkcje wspierane modelami AI" – powiedział.
W styczniu Steam poinformował, że zrewidował swoje wcześniejsze, rygorystyczne stanowisko dla gier korzystających z modeli sztucznej inteligencji i dopuścił tego typu tytuły do sprzedaży.
Strategia Space Fox Games polega m.in. na szukaniu nisz gatunkowych, które nie zostały jeszcze zagospodarowane przez inne studia.
"W przypadku Emerald Caravan trwają rozmowy z potencjalnym wydawcą. Niedawno zakończyliśmy prace nad prototypem, a obecnie trwają zaawansowane prace nad wersją alfa gry" – powiedział prezes.
"Planujemy jeszcze w pierwszym kwartale, na przełomie lutego i marca opublikować demo gry, aby pokazać szerszej publiczności, jak ona wygląda" - dodał.
Gra Emerald Caravan docelowo ma zadebiutować w II połowie 2024 roku, budżet gry to 1,9 mln zł.
Prezes spółki poinformował, że zaawansowane prace nad tytułem będą trwały mniej więcej do sierpnia. Dodał, że kluczowe mechaniki w grze są już gotowe i projekt wchodzi w fazę budowy zawartości.
"Postawiliśmy na rozwiązanie hybrydowe, które łączy ze sobą elementy walki i eksploracji z elementami handlowymi. Takich gier jest mało na rynku, ale mają one swoją mocną niszę i w nią właśnie celujemy" – powiedział prezes Sapce Fox Games.
"Robiliśmy analizę, z której wynika, że jest wielu graczy, których interesuje połączenie gier Rogue like i RPG z elementami ekonomicznymi" – dodał.
25 stycznia spółka wydała grę RIN: The Last Child na platformie Steam i aktualnie ma 59 proc. pozytywnych recenzji. W tym roku ma się również pojawić wersja gry konsole. (PAP Biznes)
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ osz/
