Marty Henehan wzmocni działania sprzedażowe Mabion jako Business Development Director na Amerykę Płn.
20 lutego 2024 roku doświadczony menedżer Marty Henehan objął stanowisko Business Development Director na Amerykę Północną w Mabion S.A.
W nowej roli Marty Henehan będzie odpowiedzialny za strategię sprzedaży, partnerstwa biznesowe oraz wsparcie rozwoju działań z zakresu Business Development na rynku Ameryki Płn.
Marty Henehan posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży oraz szereg osiągnięć w zakresie skutecznych strategii wejścia na rynek CDMO, które zdobył na czołowych stanowiskach m.in. w firmach Pharmaron, Hospira, Therapure czy August Bioservices.
Działania nowego Business Development Director będą skoncentrowane na rynku Ameryki Płn., obejmując także reprezentowanie Mabion podczas kluczowych wydarzeń dla branży biofarmaceutycznej, w tym DCAT Week (marzec 2024) i American Biomanufacturing Summit (kwiecień 2024).
Zespół Business Development w Mabion liczy obecnie 9 ekspertów, którzy prowadzą szerokie działania nakierowane na dywersyfikację klientów i pozyskanie nowych kontraktów dla usług CDMO.
„Budujemy jedną z najbardziej innowacyjnych firm z branży CDMO dlatego cieszy nas, że do zespołu dołącza osoba o tak dużym i istotnym z perspektywy naszej firmy doświadczeniu. Marty Henehan będzie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży, strategiczne partnerstwa i przede wszystkim wsparcie działań z zakresu Business Development na kluczowym dla nas rynku Ameryki Płn.” – komentuje Krzysztof Kaczmarczyk, Prezes Zarządu Mabion S.A.
Marty Henehan ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży oraz potwierdzone osiągnięcia w opracowywaniu skutecznych strategii wejścia na rynek CDMO i budowaniu globalnych marek. Przed dołączeniem do Mabion był wiceprezesem ds. leków biologicznych w Pharmaron, rozszerzając ofertę produkcji C> i leków biologicznych na Amerykę Północną. Wcześniej zajmował stanowiska kierownicze CDMO w firmach Hospira (obecnie Pfizer One2One), Therapure (obecnie część Resilience) i August Bioservices. Na początku swojej kariery Marty pełnił funkcje kierownicze w dużych firmach z branży life science, w tym Boehringer Ingelheim, Oscient Pharmaceuticals i Specialty Labs. Marty ma tytuł MBA w dziedzinie finansów i zarządzania na Uniwersytecie Notre Dame, certyfikat w zakresie przywództwa w branży farmaceutycznej i biologicznej w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii oraz tytuł licencjata w dziedzinie marketingu na Uniwersytecie DePaul.
„Mabion zbudował jasną ścieżkę transformacji w pełni zintegrowane CDMO o profilu biologicznym, posiada zmodernizowany i nowoczesny zakład produkcyjny oraz zapewnia najlepszą w swojej klasie jakość i obsługę klientów, co przyciągnęło mnie do objęcia roli Business Development Director. Wzmocnienie działalności w zakresie rozwoju oferty sprzedażowej w Ameryce Płn. jest naturalnym kolejnym krokiem dla Mabion, a ponad 17-letnie doświadczenie organizacji i współpraca z Novavax przy wytwarzaniu antygenu do szczepionki na COVID-19, stanowią solidną podstawę do budowania atrakcyjnej oferty dla potencjalnych klientów w Stanach Zjednoczonych. Już w przyszłym miesiącu będę reprezentował Mabion na jednej z najważniejszych konferencji dla branży biofarmaceutycznej na świecie, czyli DCAT Week w Nowym Jorku” – mówi Marty Henehan, Business Development Director na Amerykę Północną w Mabion S.A.
Mabion kontynuuje intensyfikację działań nakierowanych na dywersyfikację klientów i pozyskanie nowych kontraktów w zakresie kontraktowego wytwarzania leków biologicznych. Zespół działu Business Development liczy obecnie 9 osób i będzie wspierał działania Marty Henehana na rynku Ameryki Płn., skoncentrowane na pozyskiwaniu nowych klientów na usługi CDMO oferowane przez Spółkę.
„Na stanowisko Business Development Director poszukiwaliśmy nie tylko osoby, która doskonale rozumie rynek CDMO i szeroką ofertę produktową jaką zbudowaliśmy w Mabion, ale przede wszystkim osoby o potwierdzonych referencjach w skutecznym wdrażaniu strategii sprzedażowych i nawiązywaniu partnerstw biznesowych. Marty bardzo szybko zidentyfikował szanse przed jakimi stoi obecnie Spółka, posiadając jasno wytyczoną ścieżkę rozwoju w postaci Strategii na lata 2023-2027 oraz zmodernizowany zakład produkcyjny, które odpowiadają na aktualne potrzeby i wyzwania firm komercyjnych zainteresowanych współpracą z podmiotem o charakterze CDMO. Wierzę, że nasza współpraca przyczyni się do realizacji założonych celów i wspólnie zbudujemy rozpoznawalną markę na rynku Ameryki Płn.” – dodaje Adam Pietruszkieiwcz, Członek Zarządu ds. Rozwoju Biznesu w Mabion S.A.
W kwietniu 2023 roku Mabion przyjął długoterminową Strategię na lata 2023-2027, która ma na celu transformację Spółki w kierunku w pełni zintegrowanej firmy CDMO o profilu biologicznym oraz zbudowanie pozycji rozpoznawalnego podmiotu na globalnym rynku kontraktowego rozwoju i wytwarzania leków na zlecenie. Strategia zakłada istotną rozbudowę aktywów wytwórczych, rozszerzenie zakresu wykorzystywanych technologii, wzmocnienie działu rozwoju biznesu, dostosowanie procesów wewnętrznych do pracy z wieloma klientami i oferowania szerokiego wachlarza usług jako w pełni zintegrowane CDMO.
Pierwsza faza inwestycji zaplanowana na lata 2023-2024 obejmuje przede wszystkim modernizację istniejącego zakładu wytwórczego Mabion w Konstantynowie Łódzkim. W wyniku przeprowadzonych w drugiej połowie 2023 roku prac budowlanych, montażowych i instalacyjnych, Mabion dysponuje obecnie nowoczesnym i zdywersyfikowanym technologicznie zakładem o zmienionej charakterystyce obiektu z wytwórni jednoproduktowej na możliwość prowadzenia różnych procesów w tym samym czasie. Zmodernizowany zakład wyposażony jest w zestaw bioreaktorów o łącznej pojemności przekraczającej 10.000 L, z czego dwa największe bioreaktory to Kuhnery po 2.500 L każdy w technologii orbital shaking, a dwa kolejne to bioreaktory Cytiva po 2.000 L każdy w technologii z klasycznym mieszaniem. W efekcie Mabion jest kompleksowym biologicznym CDMO, zdolnym do wspierania firm farmaceutycznych od wczesnej fazy rozwoju leku do produkcji komercyjnej na dużą skalę.
Źródło: Spółka, #MAB
