Światowa premiera Winter Survival od DRAGO entertainment już dziś
DRAGO entertainment, notowany na GPW producent i wydawca gier wideo, realizuje kolejny kamień milowy z wyczekiwaną przez rynek premierą Winter Survival. Gra będzie dostępna dzisiaj od godziny 19:00 na platformie Steam, w wersji Early Access. To największy autorski tytuł Studia i jednocześnie debiutancka gra z gatunku survival, która jeszcze przed premierą zebrała imponującą listę życzeń przekraczającą 230 tys. zapisów. Winter Survival wymaga od graczy dużego sprytu i woli przetrwania w surowych i często śmiertelnych warunkach. Cena jednego egzemplarza została ustalona na 24,99 USD.
- Grę zapowiedzieliśmy niespełna trzy i pół roku temu. – wspomina Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment SA. – W międzyczasie wydaliśmy Gas Station Simulator, którego sukces wiele zmienił w naszej firmie. Ogromne zainteresowanie bestsellerem wymagało od nas dużo uwagi, przez co musieliśmy opóźnić kilka projektów, w tym Winter Survival. – dodaje.
Zaplanowany wieloetapowy proces wydawniczy tytułu zakładał w pierwszej kolejności wydanie wersji demo oraz darmowego prologu, co miało na celu lepsze zrozumienie przez team DRAGO oczekiwań graczy.
Stopniowo dodawaliśmy do gry różnego rodzaju obszary, tryby i funkcjonalności. I tak właśnie, z niewielkiego początkowo projektu, zaplanowanego na rok-półtora, powstała spora gra AA+. – zaznacza zespół DRAGO.
Nie żałujemy jednak podejmowanych przez nas decyzji. Gra, którą dzisiaj oddajemy w ręce graczy to produkt bardzo odmienny od tego co planowaliśmy. Już w tej najbardziej podstawowej wersji Winter Survival oferuje godziny wciągającej rozgrywki. A w planach na najbliższy czas mamy kolejne ciekawe aktualizacje, które znacząco wzbogacą doświadczenie w każdym z oferowanych trybów. Ponadto, w zeszłym roku podjęliśmy decyzję o zmianie silnika na najnowszą wersję Unreal Engine 5, co dodatkowo wydłużyło proces produkcji – przypomina team DRAGO entertainment.
Intensywna i wieloetapowa praca nad projektem jeszcze przed premierą przynosi nam efekty o niesamowitej skali. Nie chodzi tutaj tylko o 230 tys. wishlist. Jeżeli popatrzymy na skalę działań marketingowych, to na samym Twitchu materiały z gry oglądano łącznie przez ponad 75 tys godzin, czyli czas który jest równy okresowi prawie 9 lat. Dodatkowo materiały związane z Winter Survival od 24 lutego br. wygenerowały ponad 2 miliony impresji. – podsumowują.
Zainteresowanie tytułem przekłada się na liczbę pobrań dostępnych wersji gry. Demo projektu pobrało już ponad 250 tys. osób, zaś prolog pobrano ponad 550 tys. razy. Liczby te świadczą o sporym globalnym zainteresowaniu ww. tytułem.
- Premiera w formule Early Access to dla nas bardzo ważny etap - komentuje Piotr Żygadło, Dyrektor operacyjny DRAGO entertainment - To moment, w którym gracze mogą nam zasugerować w jakim kierunku chcą z nami dalej rozwijać tytuł. I na ten feedback odpowiemy tak samo, jak na opinie zebrane od playtesterów i influencerów, wprowadzając kolejne zmiany i usprawnienia. Dla przykładu, opublikowany w ostatnich godzinach patch pokazuje wyraźnie, że bierzemy sobie do serca wszelkie uwagi community. – dodaje Piotr Żygadło.
Link do patcha: https://bit.ly/WSDay0Patch
- Gra miała wzbudzać emocje i je wzbudza. – mówi Lucjan Mikociak, Wiceprezes Zarządu DRAGO. – Owszem, pewne elementy wymagały i pewnie jeszcze będą wymagać balansu i dopracowania. Natomiast widzimy, że gracze doceniają mroczny wymiar gry, balansowanie na granicy poczytalności i wysoki poziom wyzwania jaki stawia gra. – dodaje.
Krakowskie Studio stworzyło grę wymagającą, w której gracz stopniowo będzie się uczył jak przeżyć w ekstremalnych warunkach, które nie wybaczają – jeżeli ktoś zapomni napełnić manierki wodą, może już nigdy nie mieć drugiej szansy. Patrząc po reakcjach społeczności w Internecie, wydaje się, że ten klimat udało się developerom odtworzyć.
- Gra wyszła dużo większa, z grafiką na dużo wyższym poziomie, niż pierwotnie planowaliśmy, ale jej core jest taki, jak chcieliśmy. Zimny i bezlitosny. - podsumowuje Joanna Tynor.
Odpowiadając na potrzeby graczy oczekujących łatwiejszej rozgrywki, twórcy gry przewidzieli również kilka poziomów trudności, a nawet możliwość ręcznego modyfikowania poszczególnych elementów poziomów trudności w trybie Adaptable. Rozgrywkę wzbogacają też liczne systemy umożliwiające m.in. tworzenie wyposażenia, budowanie schronień, stawianie pułapek, polowanie oraz walkę.
Developer zaplanował na nadchodzące tygodnie intensywne rozbudowywanie gry poprzez kolejne aktualizacje. Już niedługo ma się ukazać Akt Drugi rozbudowujący tryb story o duże kilka godzin. Oprócz tego stopniowo dodawane będą nowe questy, elementy świata, a nawet całe nowe terytoria. Dodatkowo przygotowywany jest dodatkowy tryb, Cold Wave, nawiązujący do popularnego w ostatnich miesiącach trybu Extraction. Do rąk graczy w ciągu najbliższych miesięcy trafi łącznie ponad 30 godzin rozgrywki.
DRAGO entertainemnt pełni przy projekcie rolę producenta oraz wydawcy, posiłkując się pomocą firmy HeartBeat w promocji na rynku chińskim.
Karta Steam: https://store.steampowered.com/app/1394960/Winter_Survival/
DRAGO entertainment S.A. to notowany na GPW producent i deweloper gier wideo o ponad 25-letnim doświadczeniu. Spółka opiera swój rozwój na produkcji symulatorów premium oraz grach typu survival.
Źródło: Spółka, #DGE