Agora spodziewa się zwyżki rynku reklamy w Polsce w 2024 roku bliżej 7 proc. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
20 mar 2024, 13:28

Agora spodziewa się zwyżki rynku reklamy w Polsce w 2024 roku bliżej 7 proc.

Agora, która przewiduje 5-7 proc. zwyżkę rynku reklamy w Polsce w 2024 roku, w związku z optymistycznym zachowaniem rynku w I kwartale spodziewa się, że całoroczna zwyżka będzie bliżej 7 proc. - poinformował prezes Bartosz Hojka na telekonferencji z analitykami i dziennikarzami.

"Widzimy niezłą koniunkturę na rynku reklamy. Póki co, jest też bardzo dobra koniunkura na rynku kinowym. (...) Biorąc pod uwagę, że mamy za sobą już dwa miesiące 2024 roku, dzisiaj wydaje się, że realne jest osiągnięcie górnego pułapu prognoz rynku reklamowego. Na dzisiaj oczekujemy, że to raczej będzie w granicach 7 niż 5 proc." - powiedział prezes.

Według szacunków Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w 2023 roku o 6,5 proc., a reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług ok. 12 mld zł.

Hojka spodziewa się, że grupa Agory przestanie być bojkotowana przez spółki Skarbu Państwa.

"Mamy nadzieję, że sytuacja wróci do normalności, do takiego poziomu, jaki notowaliśmy zanim padliśmy ofiarą zmowy kartelowej spółek Skarbu Państwa " - podkreślił.

Dodał, że przychody od tych podmiotów stanowiły kilka proc obrotów grupy Agory.

Przychody grupy w 2023 roku wyniosły w 2023 roku 1,42 mld zł.

Zdaniem prezesa, grupa jest na dobrej drodze do realizacji strategii na lata 2023-2026, w ramach której planuje osiągnięcie EBITDA (bez wpływu standardu MSSF 16) na poziomie minimum 200 mln zł do 2026 roku.

"W radiu posuwamy się w kierunku realizacji obu wytyczonych celów strategiczmych, zmniejszamy różnice w słuchalności w Radiu Zet i RMF FM, podobnie zmniejszamy różnice w rynku sprzedaży reklamy radiowej. Chcemy kontynuować z podobnym efektami tę pracę w 2024 roku. Umacniamy również pozycję w segmencie cyfrowego audio, który ma w naszej ocenie ogromny potencjał wzrostu. Zwiększyliśmy liczbę subskrybentów oferty audio w rdr o prawie 21 proc."- powiedział.

W ubiegłym roku EBITDA (bez wpływu standardu MSSF 16) grupy wzrosła o 40,6 proc. do 116,7 mln zł.

Agora podała, że z 11,7 p.p do 9,2 p.p. zmalał dystans w udziale słuchalności pomiędzy Grupą Eurozet a Grupą RMF. Do 26,2 proc. r/r. z 25,5 proc.r/r wzrósł na koniec 2023 roku udział w słuchalności grupy.

"Dobrze wygląda również sytuacja w segmencie +Film i Książka". W 2023 roku udao nam się spłacić prawie 1/3 pocovidowego zadłużenia w sieci Helios. Rozszerzyliśmy z 6 proc. do 8 proc. liczbę sal w koncepcie Helios Dream. Naszym strategicznym celem do 2026 roku jest całkowita spłata kredytów oraz 10 proc. udział konceptu Helios Dream" - powiedział Hojka.

"AMS utrzymuje pozycję lidera na rynku reklamy cyfrowej. Podwoiliśmy nasze przychody z nośników cyfrowych. Prasa cyfrowa i drukowana umocniła swoją pozycję lidera, jeśli chodzi o cyfrowe subskrypcje w Polsce. (...) Pracujemy nad osiągnięciem wyznaczonego celu, czyli osiągniecia samowystrczalności finansowej tego segmentu w 2025 roku, realizując proces restrukturyzacji, czyli zwolnień grupowych" - dodał.

Zdaniem Hojki w segmencie internet awans o 1 miejsce i zdobycie 3 miejsca przez gazeta. pl wydaje się trudne, ale Agora koncentruje się na rozwoju innowacyjnych treści dziennikarskich i wysokich zasięgach na platformach społecznośćiowych z dobrym skutkiem. W Yieldbird zmiana modelu biznesowego na SaaS idzie trochę wolniej i gorzej od planów.

Według przedstawicieli Agory Yieldbird ma pozytywnie kontrybuować do wyników grupy w 2024 roku.

(PAP Biznes), #AGO

epo/ gor/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości