Answear.com zanotował 29-proc. wzrost przychodów w 2023 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
27 mar 2024, 09:20

Answear.com zanotował 29-proc. wzrost przychodów w 2023 r.

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty sportowo-outdorowe, oraz home&lifestyle w regionie CEE podsumowuje 2023 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej oraz okresu inwestycji w rozwój marki PRM, Answear.com zaraportował dynamiczny wzrost przychodów oraz utrzymanie solidnej rentowności. Spółka pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, skutecznie realizując założenia strategiczne i kontynuując budowę pozycji lidera w regionie CEE.

- Miniony rok był okresem pełnym wyzwań z racji na wymagającą sytuację makroekonomiczną oraz geopolityczną. W ostatnim okresie musieliśmy się też zmierzyć z wieloma innymi przeciwnościami, z którymi poradziliśmy sobie bardzo dobrze, o czym świadczy wzrost naszego biznesu o ponad 29 proc. rdr., co stawia to nas wśród najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie zostawiając daleko w tyle konkurencje – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Answear.com w minionym roku mierzył się ze słabnącym popytem konsumenckim, niskimi wskaźnikami sprzedaży detalicznej, aprecjacją złotego, wzmożoną konkurencją cenową i implementacją dyrektywy omnibus. Dodatkowo negatywnie na sprzedaż, w końcówce roku, wpłynęła niestabilna sytuacja geopolityczna, w tym m.in. blokada przewoźników na granicy polsko-ukraińskiej w IV kw. 2023 r., co spowodowało wydłużenie czasu dostaw i zmniejszenie skłonności do zamawiania przez klientów na Ukrainie i tym samym obniżoną sprzedaż.

- W 2023 r. dokonaliśmy istotnej inwestycji przejmując dwa brandy PRM i Sneakerstudio. Była to dla nas strategiczna decyzja umożliwiająca nam wejście w całkiem nowy, perspektywiczny i dynamicznie rosnący segment luxury-streetwear oraz dotarcie do nowej grupy konsumentów z wykorzystaniem licznych synergii operacyjnych na linii Answear.com i nowo przejęte marki. Warto podkreślić, iż transakcja odbyła się bezgotówkowo i po atrakcyjnej wartości, jednakże przejęte aktywa wymagają dalszych inwestycji w rozwój, czasu i nakładów pracy zanim zaczną procentować – dodaje Krzysztof Bajołek.

W minionym roku Answear.com odnotował wzrost przychodów o 29 proc. rdr. do 1,26 mld zł, marża brutto zwiększyła się o 28 proc. rdr. do 500 mln zł. Z kolei rentowność Spółki była obciążona kosztami związanymi z rozwojem oraz integracją przejętych brandów pod jedną marką PRM. W efekcie EBITDA wyniosła 57 mln zł, co oznacz spadek o 8,5 proc. rdr. Warto dodać, iż na poziomie EBITDA marka PRM osiągnęła ujemny wynik w kwocie -11,5 mln zł, EBITDA Answear.com z wyłączeniem marki PRM wzrosła o 10 proc. rdr. do 68 mln zł. Świadczy to o dobrej kondycji biznesu samego Answear.com mimo wymagających warunków rynkowych.

- Rok 2023 traktujmy jako inwestycję w markę PRM. Co oczywiście wiązało się z poniesieniem kosztów i obciążeniem naszego wyniku. Spodziewamy się jednak znaczących korzyści w przyszłych okresach, z racji na segment premium, w którym występują wysokie marże i rentowność transakcji. Pierwsze efekty naszych działań są już widoczne, sprzedaż PRM w IV kw. 2024 r. zwiększyła się 2-krotnie kdk. i wyniosła 24 mln zł – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

W ciągu ostatnich miesięcy 2023 roku, Answear.com podjął szereg działań mających na celu rozwój marki PRM. W ramach tego Spółka z sukcesem uruchomiła 12 nowych sklepów internetowych na wszystkich rynkach, gdzie prowadzi swoją działalność. Dodatkowo od czerwca, PRM wzbogaciło swoją ofertę o 38 nowych marek, a proces pozyskiwania kolejnych wciąż trwa. Ten dynamiczny rozwój oferty przyczynia się do tzw. "efektu kuli śnieżnej", gdzie atrakcyjność jednych marek skutecznie przyciąga inne. Ponadto, w toku są zaawansowane prace nad uruchomieniem flagowego salonu typu „concept store” w Fabryce Norblina w Warszawie oraz przeprowadzenie szerokiej kampanii wizerunkowej.

W 2023 r. Answear.com kontynuował strategię poprawy oferty i zwiększenia udziału marek premium w sprzedaży, które na koniec roku stanowiły 69 proc. wszystkich marek w ofercie, co stanowi wzrost w porównaniu do 63 proc. odnotowanego rok wcześniej, co przyczyniło się do dalszego wzrostu wartości średniego koszyka i powinno w przyszłości pozytywnie wpływać na wzrost rentowności firmy.

Źródło: Spółka, #ANR

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost