Dadelo planuje co najmniej 35-proc. wzrost przychodów w 2024 roku (wywiad) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
10 kwi 2024, 11:15

Dadelo planuje co najmniej 35-proc. wzrost przychodów w 2024 roku (wywiad)

Dadelo, którego przychody wzrosły w I kwartale o 84 proc., planuje zwiększenie sprzedaży w całym 2024 roku o przynajmniej o 35 proc. - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes Ryszard Zawieruszyński. Dodał, że pierwsze dni kwietnia wskazują na znaczącą zwyżkę sprzedaży rdr.

"Pierwszy kwartał zakończył się lepszym wzrostem niż przewidywaliśmy. Pod koniec kwartału sprzedaż dosłownie wystrzeliła. Wygląda na to, że popyt na rowery w naszym kraju mimo sporej inflacji jest wciąż spory. Osiągnięcie dużego wzrostu sprzedaży nie odbyło się też kosztem utraty marży. Utrzymywaliśmy ceny i dosyć bogatą ofertę oraz zwiększyliśmy nakłady na reklamę i marketing, co spowodowało większy przychód. Udało się też osiągnąć nieco wyższą marżę brutto na sprzedaży niż rok temu" - powiedział prezes.

"Trzeba jednak pamiętać, że pierwszy kwartał to dla nas najniższy sezon w roku. Największe obroty przypadają zawsze na drugi i trzeci kwartał. Dlatego, pomimo niemal podwojenia się przychodów w I kwartale bieżącego roku, na razie podtrzymuję plan co najmniej 35-proc. wzrostu przychodów Dadelo w 2024 roku" - dodał.

Według szacunków przychody Dadelo wzrosły w I kwartale 2024 roku o 84 proc. do 53,1 mln zł. W I kwartale 2023 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 26,33 proc.

"Pierwsze dni kwietnia wskazują, że jest szansa na znaczną poprawę sprzedaży w stosunku do kwietnia ubiegłego roku. Trzeba pamiętać, że nasze magazyny mają jednak ograniczoną objętość i gdyby na rynku utrzymał się jakiś gigantyczny popyt, to nie jesteśmy w stanie całkowicie na niego odpowiedzieć" - podkreślił Zawieruszyński.

Jego zdaniem, kondycja polskiego rynku rowerowego jest lepsza niż na zachodzie Europy.

"Co ciekawe sprzedawcy rowerów i akcesoriów w Europie Zachodniej notują spadki sprzedaży. Może to wynika z ich wielkości i większej podatności na gorszą kondycję zachodnioeuropejskich gospodarek. Polska konsumpcja i gospodarka mają się nieźle" - powiedział prezes.

Dadelo należy do grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej.

Na początku kwietnia 2023 roku spółka uruchomiła w Warszawie pierwszy sklep stacjonarny. W lutym 2024 roku ruszył drugi sklep na Bielanach Wrocławskich.

"Obecnie zastanawiamy się nad dalszym powiększeniem oferty i pracujemy nad otwarciem nowych sklepów. Lokalizacja trzeciego sklepu nie jest jeszcze wybrana. Prowadzimy rozmowy w Gdańsku, Poznaniu i Katowicach. Start drugiego sklepu na Bielanach Wrocławskich okazał się lepszy od założeń. Jeśli zdecydujemy się na otwarcie dwóch kolejnych sklepów, to pewnie nastąpi to w przyszłym roku. Jeśli jednego, to jeszcze w tym roku" - powiedział Zawieruszyński.

"W przyszłości chcielibyśmy mieć drugi sklep w Warszawie z uwagi na bardzo dużą aglomerację. To najlepsze miejsce na sprzedaż, widać to także w internecie, gdzie przypada około 30 proc. naszej sprzedaży" - dodał.

Prezes zaznaczył, że sprzedaż online pozostaje podstawą działalności spółki, a sklepy stacjonarne są jej uzupełnieniem.

Dadelo prowadzi internetową sprzedaż przez platformy CentrumRowerowe. pl oraz Dadelo. pl. Od 2022 r. w ofercie Dadelo są rowery pod własnymi brandami: Oxfeld i Unity, które produkowane są na zlecenie w Azji i w Polsce. Dadelo sprzedaje też pod marką własną rowery elektryczne wyprodukowane w Polsce.

Ewa Pogodzińska

(PAP Biznes), #DAD

epo/ osz/

Zobacz także: Dadelo SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości