Pepco Group miało w II kw. 2023/24 1.349 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,7 proc. rdr (opis)
Pepco Group miało w II kwartale roku obrotowego 2023/24 1.349 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,7 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego - podała spółka w komunikacie.
Przychody sieci Pepco wyniosły 820 mln euro, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 458 mln euro, czyli wzrosły o 4,5 proc.
Spadek przychodów LFL Pepco Group wyniósł w II kwartale 2,9 proc.
W I półroczu, zakończonym 31 marca 2024 r., przychody grupy wyniosły 3.200 mln euro przy stałym kursie walutowym i wzrosły o 11,1 proc. rdr. Sprzedaż LFL spadła o 2,5 proc. wobec 11,1 proc. wzrostu rok wcześniej.
"Grupa jest przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie rentowny wzrost – odzwierciedlający silniejszą i bardziej odporną działalność – ponieważ nadal dążymy do zbudowania wiodącej pozycji na rynku europejskich detalistów dyskontowych" - powiedział, cytowany w komunikacie Andy Bond, przewodniczący wykonawczy grupy.
Jak podano, grupa nadal koncentruje się na kontroli kosztów i jest na dobrej drodze do znacznego obniżenia nakładów inwestycyjnych w tym roku, co sprawia, że jest coraz bardziej pewna generowania zwiększonego przepływu wolnych środków pieniężnych w tym roku obrotowym.
"Warunki dla handlu pozostają wymagające w większości krajów Europy, ale jesteśmy podbudowani poprawą wskaźników sprzedaży LFL na niektórych z naszych kluczowych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej w II kw. Ogólne wyniki w I półroczu są porównywane z wysoką zeszłoroczną bazą odniesienia ale spodziewamy się, że wyniki LFL poprawią się w drugiej połowie roku obrotowego" - napisano w komunikacie.
"Jesteśmy nadal optymistycznie nastawieni z uwagi na oczekiwaną poprawę marży brutto w ujęciu rok do roku, wynikającą z naszej działalności pod marką Pepco, która pomoże zwiększyć rentowność w całym roku" - dodano.
Spółka podała, że poprawa marży brutto wynika ze zmniejszenia kosztów nakładów, w tym towarów i frachtu, poprawy kursów walutowych oraz poprawy marży na kupnie.
Na koniec marca grupa miała 4.845 sklepów. W I półroczu grupa uruchomiła 289 nowe sklepy netto. W II kwartale liczba otwarć nowych sklepów zgodnie z założeniami zmniejszyła się i wyniosła 86 netto, w porównaniu do 203 nowych sklepów netto w I kw.
Grupa chce uruchomić łącznie co najmniej 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024.
W lutym grupa podała, że po analizie bieżących wyników zaprzestanie działalności w Austrii. Grupa prowadziła 83 sklepy Pepco w tym kraju.
(PAP Biznes), #PCOpel/