BoomBit miał 6,2 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 1,8 mln zł skor. zysku netto w IV kw. '23 (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
18 kwi 2024, 17:59

BoomBit miał 6,2 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 1,8 mln zł skor. zysku netto w IV kw. '23 (opis)

BoomBit miał w IV kw. 2023 roku 6,2 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 1,8 mln zł skorygowanego zysku netto - podał producent gier mobilnych w raporcie rocznym.

Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2023 roku wyniosły 62,04 mln zł.

W całym 2023 roku spółka miała 245,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (-16 proc. rdr), w tym: 237,7 mln zł z gier mobilnych i 7,8 mln zł z projektów blockchain. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,5 mln zł, a wynik EBITDA 15,8 mln zł.

Ponadto w komunikacie prasowym spółka wskazała, że odnotowała w tym okresie 10 proc. wzrost przychodów gier Mid-Core i Casual.

"W naszym planie wydawniczym na 2024 jest obecnie łącznie ponad 10 tytułów oraz największy z dotychczasowych update Hunt Royale, czyli najbardziej dochodowej gry w historii Grupy BoomBit. Większe skupienie na grach Midcore i Casual nie oznacza, że będziemy wygaszać naszą działalność w segmencie Hyper-Casual. Te gry nadal pozostają naszym ważnym źródłem przychodów i szczególnie cieszy nas poprawa ich wyników ostatnim kwartale 2023 roku oraz na początku bieżącego roku" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki Marcin Olejarz.

Jak wskazano w komunikacie prasowym, na wyniki Grupy pozytywny wpływ miała wycena do wartości godziwej udziałów w spółce SuperScale s.r.o., co skutkowało przeszacowaniem ich wartości w górę o ok. 10 mln zł. Z kolei negatywnie na wynikach odbiła się aprecjacja PLN względem innych walut.

Po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym, skonsolidowana skorygowana EBITDA w 2023 roku wyniosła 18,9 mln zł, zaś skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 4,8 mln zł. W samym segmencie gier mobilnych wyniki te wyniosły odpowiednio 20,4 mln zł skorygowanej EBITDA i 7,3 mln zł skorygowanego zysku netto. Segment blockchain poprawił swoje wyniki i miał 2,8 mln zł straty netto oraz 1,6 mln zł straty skorygowanej EBITDA.

Spółka na 2024 rok przewiduje w szczególności wylistowanie tokenu $BOOM na zdecentralizowanej giełdzie krypto oraz emisję tokenu $EMBR. Ponadto w 2023 roku Grupa zaczęła osiągać przychody z segmentu projektów blockchain, które wyniosły 7,8 mln zł. Przychody pochodziły ze sprzedanych przez BoomLand tokenów NFT do gry Hunters on Chain na kwotę 1,3 mln zł oraz przychodów ze sprzedaży tokenów $BOOM z tytułu zawartych uprzednio umów SAFT na kwotę 3,8 mln PLN.

PlayEmber otrzymał łącznie 2,7 mln zł z grantów od Fundacji NEAR. Kolejny kamień milowy został zrealizowany przez PlayEmber w styczniu 2024 r. co skutkowało rozpoznaniem przychodu na poziomie 1,8 mln zł.

Wskazano, że uwzględniając stały grant wynikający z umowy z siecią Immutable, który od lutego 2024 r. otrzymuje BoomLand, w pierwszym kwartale 2024 r. Grupa miała 2,9 mln zł przychodów z projektów blockchain.

(PAP Biznes), #BBT

mcb/ ana/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości