Unimot, po rozliczeniu transakcji nabycia akcji Lotos Terminale szacuje w IV kw. EBITDA skorygowaną na 47 mln zł
Unimot, po rozliczeniu transakcji nabycia akcji Lotos Terminale, szacuje w IV kw. 2023 r. EBITDA skorygowaną na 47 mln zł - podała spółka w komunikacie. Szacunkowe przychody wynoszą 3.049 mln zł.
Unimot podał, że dokonał ostatecznego rozliczenia transakcji nabycia akcji Lotos Terminale (obecnie: Unimot Terminale). W związku z tym zmianie uległy szacunkowe wyniki finansowe za IV kwartał 2023 r.
Spółka wskazała, że w wyniku ostatecznego rozliczenia transakcji, w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym grupy Unimot za 2023 rok ujęte zostaną następujące pozycje:
- wartość godziwa zapłaty z tytułu przejęcia w kwocie 390 mln zł, w tym środki zapłacone w dniu przejęcia: 267 mln zł i szacunek płatności warunkowej: 123 mln zł;
- wartość godziwą nabytych aktywów w kwocie 1 285 mln zł, w tym aktywa trwałe: 956 mln zł i aktywa obrotowe: 329 mln zł;
- wartość przejętych zobowiązań w kwocie 460 mln zł;
- zysk z tytułu okazyjnego nabycia w kwocie 435 mln zł (wyliczony jako wartość godziwa nabytych aktywów pomniejszona o wartość zobowiązań i wartość godziwą zapłaty).
"Grupa Unimot oprócz środków zapłaconych w dniu przejęcia w kwocie 267 mln zł, dodatkowo dokonała refinansowania zobowiązań kredytowych Lotos Terminale na kwotę 100 mln zł" - napisano.
"Opierając się o dostępne analizy dotyczące ryzyk środowiskowych, Unimot informuje, że potencjalny zakres kosztów w przypadku wystąpienia konieczności usunięcia zanieczyszczeń we wszystkich lokalizacjach wynosi od ok. 180 mln zł do ok. 600 mln zł. Jednak z uwagi między innymi na brak możliwości przeprowadzenia wiarygodnej wyceny, zarząd - na gruncie obowiązujących przepisów MSSF (Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej)- nie ujął zobowiązań warunkowych z tytułu ryzyk środowiskowych, a w konsekwencji nie uwzględnił potencjalnych kosztów ryzyka środowiskowego w ostatecznym rozliczeniu transakcji nabycia akcji Lotos Terminale. Tym samym zysk z tytułu okazyjnego nabycia nie jest obciążony potencjalną rezerwą środowiskową" - dodano.
(PAP Biznes), #UNTalk/ gor/