Carbon Studio tworzy produkcję na bazie nowego IP pod nazwą Projekt EL | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 kwi 2024, 11:52

Carbon Studio tworzy produkcję na bazie nowego IP pod nazwą Projekt EL

Carbon Studio, notowany na NewConnect pionier developmentu gier VR, rozpoczął prace nad nowym, pierwszoosobowym shooterem o roboczej nazwie Projekt EL. Aktualnie spółka tworzy vertical slice gry. Projekt EL jest realizowany we współpracy ze strategicznym partnerem - firmą Meta. 

- Nowy tytuł zostanie osadzony w klimacie western fantasy. Korzystając z naszych innowacyjnych rozwiązań technologicznych, rozwijanych w ramach projektów badawczo-rozwojowych, tworzymy grę, która zapewni niezapomniane wrażenia zanurzenia się w westernowej atmosferze. Jestem przekonany, że realizacja tego projektu wraz z naszym strategicznym partnerem, którym jest Meta umożliwi nam pełne wykorzystanie potencjału dynamicznie rozwijającego się rynku VR – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio. 

Jednocześnie oprócz wykorzystania VR, gra będzie w pełni korzystać z potencjału rzeczywistości rozszerzonej - XR, którą wykorzystując najnowsze modele gogli czołowych producentów. 

- Wszyscy najwięksi producenci gogli obecnie rozwijają możliwości związane z technologią rozszerzonej rzeczywistości. Dążymy do tego, aby umożliwić naszym graczom cieszenie się z naszej produkcji z wykorzystaniem elementów świata realnego. - mówi Karolina Koszuta, Członek Zarządu Carbon Studio.

Pragnieniem Carbon Studio jest w pełni wykorzystanie wieloletniego doświadczenia i pasji zespołu, który ma odpowiednie kompetencje do stworzenia unikatowego shootera w świecie VR. Celem vertical slice’a jest uzyskanie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu nowego tytułu, prezentującego m.in. kluczowe mechaniki gry, jej stylistykę oraz interfejs użytkownika. Pomimo wczesnej fazy produkcji El spotkał się z dużym zainteresowaniem dużych i znanych wydawców nie tylko związanych z VRem, ale także tych do tej pory skupiających się na klasycznych “płaskich” grach, którzy wyczekują pierwszych efektów prac zespołu.

Ponadto spółka nie zapomina o swoich korzeniach i nieustannie pracuje nad rozwojem flagowych gier opartych o mechaniki VR spell-castingu znanej z serii gier "The Wizards", która będzie wykorzystana również w przyszłych projektach studia. O rozwoju kluczowych IP z portfolio oraz dalszych planach rozwoju będzie informować w najbliższych tygodniach - mówi Aleksander Caban - Członek Zarządu Carbon Studio.

W 2023 r. Carbon Studio S.A. wypracowała 5,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co daje wzrost o prawie 20% w stosunku do 2022 r. Ubiegły rok upłynął spółce pod znakiem istotnego zwiększania skali biznesu i rozszerzania oferty. Studio zwiększyło sprzedaż tytułów „Crimen – Mercenary Tales”, „Mindset” oraz The Wizards - Dark Times: Brotherhood. Jednocześnie utrzymało niesłabnące zainteresowanie seriami „The Wizards” i „Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall”. Spółka zakończyła IV kw. ub. r. realizacją kolejnych kamieni milowych w projektach prowadzonych razem z partnerami biznesowymi.  

O spółce Carbon Studio:

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.   

Źródło: Spółka, #CRB

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości