Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2024 roku 295,2 mln zł wobec 270,7 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 311,1 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 397,5 mln zł i był ok. 2 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 406,9 mln zł.
Wynik EBITDA grupy wyniósł 492,1 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 501,6 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 6,671 mld zł. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 6,47 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 7,4 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 8,3 proc.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,9 proc. wobec wzrostu o 27,2 proc. rok wcześniej.
W I kw. 2024 r. Dino Polska uruchomiła 32 nowe sklepy. Na koniec marca 2024 r. sieć Dino obejmowała 2.438 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 960,9 tys. m kw. (+10,5 proc. rdr). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 54 sklepy.
(PAP Biznes), #DNPpel/ osz/