Creepy Jar szacuje, że w I kw. 2024 r. miało zysk netto w wysokości 3,3 mln zł wobec 9,3 mln zł w I kw. 2023 r., co oznacza spadek o 64 proc. rdr - poinformowała spółka w komunikacie. Creepy Jar szacuje w I kw. przychody na poziomie 7,3 mln zł, co oznacza spadek o 39 proc. rdr.
Według wstępnych wyliczeń, zysk z działalności operacyjnej spółki w I kw. 2024 r. wyniósł 2,9 mln zł wobec 8,6 mln zł w I kw. 2023 r. (spadek o 67 proc. rdr).
Podano, że w tym okresie krótkoterminowe aktywa finansowe wyniosły 80,1 mln zł - na dzień 31 marca 2024 r., wobec 79,1 mln zł - na dzień 31 grudnia 2023 r.
"Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry Green Hell o 39 proc. rdr jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu i dostosowanej do niego polityki przecen. Wskazany spadek przychodów, rosnące koszty produkcji oraz zwiększenie zespołu spowodowały obniżenie rentowności zysku netto spółki do poziomu 46 proc. Dodatkowo, w I kw. 2024 r. spółka rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości blisko 1,2 mln zł. Koszt Programu Motywacyjnego nie był uwzględniony w wynikach I kw. 2023 r." - napisano.
Dodano, że w analizowanym okresie łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 343 tys. kopii, z czego 57 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox.
"Na dzień niniejszego raportu, szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy od początku 2024 r. wyniosła 612 tys. kopii, z czego 72 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox" - napisano.
Ostateczne wyniki finansowe za I kwartał 2024 r. zostaną przekazane w raporcie okresowym, który zostanie opublikowany w dniu 22 maja 2024 r.
(PAP Biznes), #CRJalk/ osz/