Grupa Mex Polska planuje uruchomienie 5 nowych lokalizacji
Grupa Mex Polska, zarządzająca obecnie 48 lokalami gastronomicznymi, w najbliższych miesiącach planuje uruchomienie 5 nowych lokalizacji - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Kluczowym celem Mex Polska pozostaje dalsze skalowanie przychodów, poprzez ciągłą rozbudowę konceptów i poszukiwanie coraz to atrakcyjniejszych lokalizacji" - napisano w komunikacie.
Mex Polska szacuje, że w pierwszym kwartale 2024 roku zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie wobec tego samego kwartału przed rokiem i wyniósł 0,6 mln zł.
Skonsolidowany zysk operacyjny ma wynieść 1,02 mln zł w porówaniu do 0,70 mln zł przed rokiem.
Spodziewane skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży mają przekroczyć 22,45 mln zł (+11,7 proc. rr).
Najbardziej dochodowym segmentem grupy pozostaje segment bistro.
"Wszystko wskazuje na to, że pierwszy kwartał bieżącego roku da nam zarobić, poprzez podwojenie wyniku netto rr, co uznajemy za spory sukces. Wyraźna tendencja wzrostowa to rezultat konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Grupy, opartej na systematycznych otwarciach nowych lokali własnych, ciągłym monitorowaniu kosztów oraz systematycznej analizie otoczenia rynkowego" - powiedział Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska.
"Pozytywny wpływ ma również częściowe działanie w modelu franczyzowym" - dodał.
Mex Polska wraz ze spółkami powiązanymi organizacyjnie i kapitałowo tworzą grupę kapitałową, która zarządza obecnie 48 lokalami gastronomicznymi.
W portfolio Grupy znajduje się 5 konceptów: The Mexican, PanKejk, Prosty Temat, Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas. Dwa ostatnie koncpepty należą do segmentu bistro.
Od 2012 roku Mex Polska jest notowana na warszawskiej giełdzie.
(PAP Biznes), #MEXpr/