E-Shopping Group notuje dynamiczny wzrost sprzedaży i szykuje się do akwizycji | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
06 cze 2024, 09:10

E-Shopping Group notuje dynamiczny wzrost sprzedaży i szykuje się do akwizycji

Notowana na rynku NewConnect spółka E-Shopping Group szacuje, że w maju br. zrealizowała 3089 zamówień i osiągnęła blisko 389 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży, co stanowi wzrost o ponad 13% w stosunku do wysokości przychodów za kwiecień. Spółka konsekwentnie kontynuuje falę wzrostową - w porównaniu do średniomiesięcznych wyników z trzech poprzednich miesięcy uzyskała wzrost przychodów brutto ze sprzedaży o niemal 22%. E-Shopping Group planuje przeprowadzenie analizy celów akwizycyjnych, które pozwolą na zwiększenie skali biznesu i zwielokrotnienie przychodów za 2024 r. w stosunku do ub.r.

- Wyniki E-Shopping Group po raz kolejny przekroczyły nasze oczekiwania. Szacunki za maj wskazują, że jest to najlepszy pod względem sprzedażowym miesiąc w tym roku. Optymizmem napawa zarówno konsekwentny wzrost przychodów, jak i sukcesywnie rosnąca liczba klientów. W tym roku obsłużyliśmy już niemal 15 tys. osób, podczas gdy w całym 2023 r. było ich ponad 18 tys. Szacujemy, że pod koniec roku nasz portfel klientów obejmie blisko 40 tys. użytkowników sklepów internetowych oraz klientów wybierających produkty naszej pierwszej marki własnej – Bentivolio – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu w E-Shopping Group.

Spółka wykorzystuje potencjał tkwiący w efekcie synergii związanej z prowadzeniem sklepów internetowych, które reprezentują różne branże. Łączy je dropshippingowy model sprzedaży, który wyróżnia się prostotą, elastycznością i niską bazą kosztową. Portfolio złożone z 7 e-sklepów umożliwia bardziej efektywne zarządzanie kosztami marketingu oraz ruchem na platformach E-Shopping Group. Do prognozowanego wzrostu przychodów w maju 2024 r. w największym stopniu przyczyniła się sprzedaż w sklepach StrefaDomOgrod.pl i Odkrywcy Zabawek.

W tym roku E-Shopping Group S.A. rozszerzyła swoje portfolio o pierwszą markę własną – Bentivolio. Po sukcesie związanym z wprowadzeniem na rynek brandu eleganckich oprawek okularowych spółka pracuje już nad kolejną marką własną – tym razem z branży FMCG. Jej uruchomienie ma nastąpić jeszcze w 2024 r.

- Dynamiczny rozwój sprzedaży skłania nas do podniesienia wyżej poprzeczki i zwielokrotnienia przychodów za obecny rok w stosunku do przychodów z roku 2023. Z perspektywy czasu widzimy, że zmiana profilu działalności E-Shopping Group była dobrą decyzją, dlatego teraz koncentrujemy się na pełnym wykorzystaniu możliwości, które z niej płyną, aby efektywnie zwiększać wartość spółki dla naszych Akcjonariuszy. Dążymy do realizacji tego celu poprzez szereg działań związanych z ekspansją zagraniczną, rozszerzaniem portfolio naszych brandów oraz analizą konkretnych celów akwizycyjnych, dzięki którym będziemy mogli kilkukrotnie zwiększać przychody – podsumowuje Maciej Nowak.

W maju br. spółka ujawniła wyniki za I kwartał 2024 r., ktory jest zwyczajowo najsłabszym kwartałem w roku dla branży e-commerce. E-Shopping Group S.A. zrealizowała w tym okresie ok. 9200 zamówień, wypracowując blisko 0,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Wynik ten stanowił wielokrotność przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2023 r. i przewyższył oczekiwania spółki. Szacowane wyniki za kwiecień 2024 r. wskazują na kontynuację tendencji wzrostowej – spółka zanotowała niemal 344 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży, co stanowiło wzrost o ponad 10% w stosunku do wysokości przychodów uzyskanych w marcu br.

E-Shopping Group konsekwentnie buduje multubrandowy hub w segmencie globalnej sprzedaży internetowej i rozwija się na arenie międzynarododowej. Oferta spółki jest już dostępna w Czechach i na Słowacji, a niebawem pojawi się również na Bliskim Wschodzie i w Rumunii.

O spółce E-Shopping Group:

E-Shopping Group to spółka notowana na rynku NewConnect, która dynamicznie rozwija się w obszarze e-commerce, prowadząc 7 sklepów internetowych w elastycznym, niskokosztowym i łatwym do wdrożenia modelu sprzedaży dropshipping. Obecnie koncentruje się na zwiększaniu wartości koszyka zakupów i konsekwentnym wzroście przychodów ze sprzedaży, uzyskiwanych z działalności e-sklepów: Strefadomiogrod.pl, Narzedziowysklep.com.pl, OgrodCentrum.pl, Samezdrowe.pl, Kingofbeauty.pl, Odkrywcyzabawek.pl i Przemyslowahurtownia.pl oraz wprowadzonej niedawno na rynek pirewszej marki własnej – Bentivolio. Celem spółki jest stworzenie rozpoznawalnego, multibrandowego huba, działającego w obszarze sprzedaży internetowej w Polsce oraz zagranicą, m.in. w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Bliskim Wschodzie. W 2024 r. E-Shopping Group planuje wprowadzić nowy marketplace przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki na rynku e-commerce.

Źródło: Spółka, #ESG

Zobacz także: Tesgas SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost