Wittchen otworzył dwa pierwsze salony w stolicy Austrii | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
10 cze 2024, 09:03

Wittchen otworzył dwa pierwsze salony w stolicy Austrii

Grupa Wittchen otworzyła dwa salony stacjonarne w Austrii. Pierwszy sklep rozpoczął działalność w największej galerii handlowej w kraju, drugi w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych w Wiedniu. Tym samym Wittchen wzmocnił obecność w krajach niemieckojęzycznych. Niedawno w Oberhausen ruszył pierwszy salon stacjonarny Wittchen w Niemczech. Grupa planuje niebawem kolejne otwarcia salonów, tym razem w Rumunii.

Na lokalizację pierwszego salonu Wittchen w Austrii wybrano największą galerię handlową w tym kraju – Westfield Shopping City Süd, położoną w Vösendorf koło Wiednia. Drugi z salonów uruchomiono w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Wiednia – Westfield Donau Zentrum, gdzie działa ponad 250 sklepów zarówno międzynarodowych marek, jak i lokalne butiki, co przyciąga szerokie grono klientów o różnych preferencjach zakupowych.

Sklep w Westfield Shopping City Süd ma powierzchnię 85 m2 , zaś salon w centrum Wiednia ma powierzchnię 130 m2. Oba salony Wittchen zostały zaprojektowane w oparciu o modułowy koncept, pozwalający elastycznie wyznaczać różne strefy sklepu, eksponując zróżnicowany asortyment, w tym galanterię skórzaną, odzież i obuwie oraz akcesoria podróżne, przy jednocześnie wyraźnie niższych niż dotychczas kosztach wykończenia i późniejszego utrzymania placówek.

Oba centra handlowe są licznie odwiedzane nie tylko przez austriackich klientów, ale również przez turystów, m.in. ze Słowacji, Czech i Węgier. Szacuje się, że Westfield Shopping City Süd odwiedza około 25 milionów osób rocznie, zaś Westfield Donau Zentrum około 19 milionów klientów rocznie1.

– Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych i jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

– Zdecydowaliśmy się na podwójne otwarcie w dogodnym momencie, gdy rozpoczyna się letni sezon turystyczny i rośnie zapotrzebowanie na walizki, torby i inne akcesoria podróżne. Sklepy stacjonarne traktujemy jako wizytówkę marki, miejsce gdzie klienci mogą przekonać się o wysokiej jakości naszych produktów i uzyskać poradę naszych sprzedawców. Liczymy, że nasz asortyment przypadnie do gustu austriackim klientom i licznym turystom, będzie dla nich atrakcyjną alternatywną dla globalnych marek – dodaje Jędrzej Wittchen.

Otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii jest efektem konsekwentnej realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, uważnie obserwując popyt na danym rynku, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom).

Wiedeń należy do najchętniej odwiedzanych europejskich metropolii i zarazem do najatrakcyjniejszych destynacji zakupowych w Europie. Naddunajska metropolia jest również bardzo dobrze skomunikowana m.in. z Bratysławą, stolicą Słowacji, gdzie pod koniec ubiegłego roku Wittchen otworzył swój pierwszy salon w galerii Eurovea, jednej z najbardziej popularnych galerii handlowych w tym kraju.

Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Austrii (2 sklepy), Niemczech, Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych).

O spółce Wttchen:

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

1 Źródło: “Vienna. Cushman & Wakefield Global Cities Retail Guide”

Źródło: Spółka, #WTN

Zobacz także: Wittchen SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost