Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa LPP miała w I kw. 276 mln zł zysku netto j.d. wobec konsensusu 282,7 mln zł (opis)

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25 276 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 110 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 282,7 mln zł zysku.

Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł, a EBITDA 795 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 399,2 mln zł zysku operacyjnego i 771,8 mln zł EBITDA.

Przychody grupy wyniosły 4,306 mld zł (wzrost o 18,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,42 mld zł. Jak podała spółka, w walutach stałych wzrost sprzedaży wyniósł 25,5 proc. rdr.

Jak podano, sprzedaż offline wzrosła w I kwartale o 21,5 proc. (wzrost sprzedaży LFL i otwarcie 112 nowych sklepów), a sprzedaż online wzrosła o 23,3 proc. rdr (rozwój aplikacji mobilnych i szersza oferta).

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,5 p.p. do 52,1 proc. Jak podano, wzrost marży to efekt m.in. niższych nominalnie kosztów zakupów kolekcji, korzystnego kursu USD/PLN i mniejszych akcji promocyjnych.

Przed rokiem LPP miało 3,639 mld zł przychodów, 231 mln zł EBIT i 551 mln zł EBITDA.

Koszty SG&A wzrosły o 17,8 proc. rdr do 1,823 mld zł.

W I kwartale grupa zmniejszyła ilość zapasów rdr o 139 mln zł, tj. o 4,2 proc., powracając do optymalnych poziomów zatowarowania. Jednocześnie w przeliczeniu na m kw. ze względu na wzrost powierzchni handlowej i poprawę sprzedaży w I kwartale, zapasy na m kw. spadły o 19,5 proc. z 1.915 zł/ m kw. do 1.542 zł/m kw. Grupa skróciła rotację zapasów do 136 dni ze 164 dni rok wcześniej.

Grupa LPP podała, że podtrzymuje cel osiągnięcia w roku finansowym 2024 ok. 21 mld zł sprzedaży i 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży.

Spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 25 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.

Jednocześnie, jak podano, spółka zakłada utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40 proc.).

Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy. W I kwartale CAPEX grupy wyniósł 286 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3 proc. rdr.

Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.

"W realizacji planów na 2024 umacnia grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży rdr w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19 proc. w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale" - napisano w raporcie.

W prezentacji grupa podała, że bazując na bieżących danych spodziewa się w II kwartale znacząco wyższej marży brutto na sprzedaży rdr.

Grupa planuje otworzyć w II kwartale ok. 130 salonów. Podtrzymuje plan otwarć ok. 700 salonów w całym roku.

Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 2.382 sklepy, 337 więcej rdr.

(PAP Biznes), #LPP

pel/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: