Cloud Technologies kontynuuje wzrost mimo wysokiej bazy
Cloud Technologies kontynuuje wzrost sprzedaży, mimo wysokiej bazy z 2023 roku. W kwietniu 2024 sprzedaż danych do kluczowych klientów w walucie bazowej (USD) wzrosła o 6% r/r. Cloud Technologies efektywnie realizuje opartą o wzrost organiczny strategię rozwoju na lata 2023-2025. Równolegle do zwiększania sprzedaży spółka pracuje nad zwiększeniem zakresu wykorzystania posiadanych danych w ramach programu Data Seed.
- Konsekwentna realizacja strategii rozwoju na lata 2023-2025 przyniosła efekt w postaci sukcesywnego zwiększania sprzedaży danych. Poprawiamy wyniki mimo wysoko zawieszonej poprzeczki - 2023 rok był najlepszym rokiem w historii Cloud Technologies pod względem sprzedaży danych, podobnie jak pierwszy kwartał tego roku. Biorąc pod uwagę sezonowość na rynku reklamy spodziewamy się poprawy wyników w kolejnych miesiącach obecnego kwartału. Niezależnie od priorytetowego dla nas wzrostu organicznego realizujemy także inne działania wynikające z przyjętej strategii, w tym program Data Seed, który ma stworzyć warunki do jeszcze lepszej monetyzacji posiadanych przez nas danych - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
W 2023 roku Cloud Technologies ponownie poprawiła wyniki sprzedaży danych osiągając w tym zakresie najlepsze poziomy w historii. Mimo bardzo wysokiej bazy (38,5 mln PLN w 2022 r.) roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o 15,8% r./r. (23,5% w walucie bazowej, czyli USD), do 44,6 mln PLN. Natomiast I kwartał 2024 r. był najlepszym pierwszym kwartałem w historii Grupy Cloud Technologies. Przychody ze sprzedaży danych osiągnęły najwyższy poziom dla I kwartału roku - wyniosły 10,7 mln PLN. W Q1 2024 sprzedaż danych wzrosła o 12% r./r. w walucie bazowej (USD).
Według prognoz eMarketera globalne wydatki na reklamę online będą rosły co najmniej do 2027 r. w tempie dwucyfrowym, a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74%. eMarketer prognozuje także, że reklamy realizowane w modelu programmatic, które opierają się na danych, będą stanowić już ponad 90% reklam online w USA w 2024 r. Z kolei z danych z raportu agencji badawczej Grand View Research wynika, że prognozowana wartość światowego rynku AdTech, na którym działa Cloud Technologies, wzrośnie do 2,4 tryliona USD w 2030 r., co oznacza CAGR na poziomie 13,7% w okresie 2023-2030. Cloud Technologies, która dzięki autorskiej technologii stworzyła chmurę danych z informacjami o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie, ma potencjał, by dalej rosnąć na tym perspektywicznym rynku.
O spółce Cloud Technologies:
Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych marek na całym świecie. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu br. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.
Źródło: Spółka, #CLD