Przejdź do treści

udostępnij:

Studenac planuje przejęcie sieci sklepów Decentia w Zagrzebiu

Studenac, spółka z portfela funduszu Enterprise Investors i największa pod względem liczby placówek sieć sklepów spożywczych w Chorwacji, planuje akwizycję 36 sklepów Decentia. To kolejny krok Studenac na drodze do realizacji strategii, która zakłada m.in. rozbudowę sieci poprzez akwizycje w segmencie sklepów proximity. Aby transakcja została sfinalizowana, niezbędna jest zgoda Chorwackiej Agencji ds. Konkurencji (AZTN). Wniosek w tej sprawie czeka już na rozpatrzenie. Przejęcie sieci Decentia umocni pozycję Studenac w Zagrzebiu.

Sieć Decentia, utworzona w 2001 roku, osiągnęła w 2023 roku ponad 34 mln euro przychodów. 36 placówek wchodzących w skład tej sieci to sklepy liczące średnio 110 m2 powierzchni sprzedaży.

Po zatwierdzeniu transakcji przez Chorwacką Agencję ds. Konkurencji (AZTN), Studenac znacząco umocni swoją pozycję w kontynentalnej części Chorwacji, zwłaszcza w Zagrzebiu, gdzie będzie posiadać już ponad 130 sklepów.

Studenac rozwija swój unikalny format sklepów proximity w całym kraju, realizując strategię, która zakłada zarówno wzrost organiczny, jak i przejęcia innych sieci. Od 2018 roku sieć Studenac zwiększyła liczbę sklepów ponad 3-krotnie, stając się tym samym największą pod względem liczby placówek siecią sklepów spożywczych w Chorwacji.

Po włączeniu do sieci ponad 650 sklepów poprzez akwizycje w ciągu ostatnich sześciu lat, Studenac wypracował model, który pozwala mu szybko rozpoznać potrzeby lokalnych konsumentów i dostosować się do nich. Studenac dopasowuje ofertę produktową do poszczególnych lokalizacji, w celu zwiększania satysfakcji klientów i wydajności operacyjnej.

Łącznie na koniec 2023 roku sieć Studenac liczyła 1 265 placówek, skupionych zarówno wokół dużych ośrodków miejskich, takich jak Zagrzeb i Split, jak i na obszarach wiejskich o mniejszej gęstości zaludnienia oraz w turystycznych regionach wybrzeża Adriatyku.

O spółce Studenac:

Studenac to chorwacka sieć sklepów spożywczych, założona w 1991 roku w Omiš. Po tym, jak w 2018 roku zapoczątkowano kompleksową transformację biznesu, obejmującą liczne przejęcia i rozwój organiczny w całym kraju, Studenac stał się największą pod względem liczby placówek siecią sklepów spożywczych w Chorwacji.

Sieć Studenac to zlokalizowane blisko konsumentów sklepy, które pozwalają na szybkie i codzienne zakupy. Ma to swoje odzwierciedlanie w filozofii marki „i sitno i bitno”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „małe i ważne”.

Dzięki nieustannemu rozwojowi i innowacjom opartym na unikalnym, jednolitym formacie sklepów proximity, Studenac stał się najnowocześniejszym graczem działającym w tym segmencie chorwackiego rynku detalicznego. Z digitalizacją wpisaną w DNA firmy, Studenac jest też jednym z najszybciej rosnących graczy w rozwijającym się chorwackim sektorze spożywczym. W ciągu ostatnich sześciu lat Studenac zwiększył liczbę sklepów w swojej sieci ponad 3-krotnie, przeprowadzając w tym czasie osiem znaczących akwizycji obejmujących ponad 650 placówek oraz otwierając prawie 400 nowych sklepów.

Na koniec 2023 roku, Studenac zarządzał 1 265 sklepami w całej Chorwacji i zatrudniał ponad 6 000 pracowników. Sieć posiada ugruntowaną pozycję wśród lokalnych społeczności, skupionych zarówno wokół dużych ośrodków miejskich, takich jak Zagrzeb i Split, jak i na obszarach wiejskich o mniejszej gęstości zaludnienia.

Od 2018 roku Studenac należy do funduszu zarządzanego przez Enterprise Investors, jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej.

Źródło: Spółka

udostępnij: