Answear.com zwiększa sprzedaż online o 21 proc. w II kw. 2024 r.
Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje wyniki sprzedażowe w II kw. br. Sprzedaż online, według wstępnych danych, wyniosła 344 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. rdr. Spółka wraca na dawną trajektorię wzrostu, a odnotowana dynamika sprzedaży napawa optymizmem i wskazuje na stopniową odbudowę siły konsumenta.
- Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Polska stopniowo wychodzi ze spowolnienia gospodarczego, spowodowanego pandemią, konfliktem zbrojnym w Ukrainie i inflacją. Wzrost gospodarczy zaczyna się objawiać w wyższych zarobkach Polaków. Wzrost wynagrodzeń w 2024 r. wynosi średnio 12,3 proc., jednocześnie rosnąc szybciej niż inflacja o 10 p.p., co bezpośrednio przekłada się na wzrost siły nabywczej konsumentów.
Dodatkowym czynnikiem wzmacniającym sprzedaż były rekordowe temperatury w kwietniu. W odpowiedzi na przyspieszone wejście w sezon letni, naturalnie wzrosło zainteresowanie konsumentów kolekcją wiosna-lato. W efekcie spółka zamknęła II kw. pod znakiem bardzo dobrej odsprzedaży tej kolekcji, której jakość, odpowiednia selekcja marek oraz poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów.
- Nasze wyniki byłyby o 9 p.p. wyższe, gdyby nie aprecjacja polskiego złotego do euro i innych walut CEE. W walutach stałych, sprzedaż online drugiego kwartału zamknęlibyśmy z wynikiem o 30 proc. wyższym niż w zeszłym roku. Jako eksporter, blisko 80 proc. zamówień realizujemy rozliczając się w zagranicznych walutach. W konsekwencji wartość przychodów jest uzależniona od kursu polskiej waluty – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.
Spółka zaznaczyła w raporcie bieżącym, że dobre wyniki sprzedażowe w II kw. br. zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM i repozycjonowaniem Answear do segmentu premium. W tym czasie uruchomiono również concept store PRM i Answear.com w Fabryce Norblina w Warszawie. Lokale są pierwszymi tego typu salonami sprzedaży, co przekłada się na zainteresowanie wśród obecnych, jak i nowych klientów. Otwarcie pozytywnie powinno wpłynąć na świadomość i rozpoznawalność marek i skutecznie wspierać sprzedaż w przyszłych okresach.
- Jesteśmy zadowoleni z pozytywnego odbioru i pierwszych tygodni funkcjonowania naszych concept store’ów. Jednocześnie, zauważamy, że pomaga nam to w nawiązywaniu współpracy z wyselekcjonowanymi markami z segmentu premium, które doceniają tego typu przestrzeń. W efekcie liczymy na dalszą premiumizację naszej oferty oraz sukcesywne zwiększanie średniej wartości zamówienia, co powinno wpływać na poprawę wyników w przyszłych kwartałach.– mówi Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Answear.com pozytywnie ocenia trafność i efekty poczynionych inwestycji, które przyniosą wymierne korzyści w przyszłych kwartałach. W całym pierwszym półroczu 2024 r. spółka konsekwentnie realizowała założenia strategiczne, intensywnie inwestując w działania wspierające sprzedaż, w tym kampanię marketingową Answear.com oraz rebranding marki PRM. Oferta jest stale poszerzana o nowe marki z segmentu premium, co powinno zwiększyć dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia w najbliższych kwartałach.
O spółce:
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
Źródło: Spółka, #ANR