Przejdź do treści

udostępnij:

Żabka chce otwierać ok. 900 sklepów rocznie, planuje ekspansję w kolejnych krajach (opis)

Grupa Żabka chce otworzyć w ciągu najbliższych 5 lat średnio około 900 sklepów rocznie. Planuje ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - podała Żabka w sprawozdaniu finansowym za 2023 rok.

Na koniec grudnia 2023 roku sieć Żabka liczyła 10.014 sklepów, w 2023 roku uruchomiono 1.100 nowych placówek.

"Planuje się, że grupa otworzy w ciągu najbliższych 5 lat średnio około 900 sklepów rocznie" - podała grupa.

W 2023 roku skonsolidowane przychody grupy Żabka Polska wyniosły 19,8 mld zł wobec 16 mld zł rok wcześniej. EBITDA wzrosła do 2,74 mld zł z 2,33 mld zł w 2022 roku. Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 360,2 mln zł wobec 384,2 mln zł przed rokiem.

Na koniec grudnia grupa miała 642,6 mln zł środków pieniężnych wobec 276,6 mln zł rok wcześniej.

Jak podano w sprawozdaniu, wartość sprzedaży do klientów końcowych (sprzedaż generowana przez sklepy Żabka, a także platformy cyfrowe Maczfit, Dietly i q-commerce) wyniosła w 2023 roku 22,8 mld zł. GMV w obszarze cyfrowym wyniósł 1,5 mld zł.

"W odniesieniu do kanałów fizycznych planujemy dalszą ekspansję sieci stacjonarnej, wykorzystując do lokalizacji kolejnych punktów sprzedaży narzędzia AI, gwarantujące bardzo dobre wyniki nowo otwartych sklepów. Chcemy nadal przyciągać nowych klientów i zwiększać częstotliwość zakupów w naszej sieci. W tym celu realizujemy szereg różnorodnych inicjatyw, takich jak optymalizowanie układu sklepów, wprowadzanie nowych atrakcyjnych usług i formatów czy działania skoncentrowane na strategicznych kategoriach asortymentu (głównie produktach Quick Meal Solutions)" - napisano w sprawozdaniu z działalności grupy.

"Co więcej, wraz z nabyciem firmy DRIM Daniel rozpoczynamy nowy, ekscytujący etap ekspansji naszej działalności poza granice Polski. Zamierzamy objąć naszym ekosystemem wygodnych rozwiązań klientów w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, zaczynając od Rumunii" - dodano.

Żabka podała, że cyfrowe kanały sprzedaży planuje rozwijać poprzez zwiększanie zasięgu usług q-commerce oraz internetowego supermarketu (Żabka Jush! i Delio).

"Będziemy również pracować nad dalszą optymalizacją oferty cateringu dietetycznego (za pośrednictwem Maczfit i Dietly) i zdobywaniem nowych klientów zainteresowanych tego typu rozwiązaniami" - napisano.

Spółka podała, że Aplikacja Żappka pozostanie bramą do ekosystemu convenience, ale jednocześnie będzie wdrażać SuperApp – nową, bardziej rozbudowaną aplikację mobilną dla klientów. (PAP Biznes)

map/ pel/ seb/ ana/

Źródło: Spółka, #ŻABKA

udostępnij: