Przejdź do treści

udostępnij:

Chernobylite 2: Exclusion Zone

Chernobylite jest grą, która osiągnęła niewątpliwy sukces komercyjny i finansowy. Blisko milion sprzedanych egzemplarzy, zapisy na listę życzeń Steam na poziomie 1,3 miliona, wiele branżowych nagród i wyróżnień. Wokół gry została zbudowana ogromna społeczność graczy i miłośników turystyki ekstremalnej. Początkowa kampania na Kickstarter w 2019 była drugą najbardziej udaną zbiórką crowdfundingową w polskiej branży gier. Następnie gra została udostępniona w formule Wczesnego Dostępu (Early Access) na Steam, otrzymując nagrodę za jedną z najbardziej udanych premier tego typu. Natomiast w 2021 pełna wersja Chernobylite została nagrodzona przez tę samą platformę za wzorcowe przeprowadzenie kampanii marketingowej i stworzenie udanego produktu we współpracy z graczami. Gra ukazała się na wszystkich znaczących platformach sprzętowych: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4, PlayStation 5 (wersja na Nintendo Switch znajduje się obecnie w produkcji).

Po takich sukcesach naturalnym działaniem jest kontynuacja projektu w postaci sequela. Zespół The Farm 51 stworzył Chernobylite 2: Exclusion Zone, gdzie nawiązując do oryginału, rozbudował go i ulepszył pod każdym możliwym względem. Analiza opinii i recenzji dotychczasowych graczy, danych sprzedażowych oraz wszelkich dostępnych statystyk, otrzymanych w trakcie funkcjonowania projektu, pozwoliła opracować grę swoim rozmachem znacznie przewyższającą pierwowzór. Fabuła, rozwój postaci, system walki, liczba broni i gadżetów, mnogość postaci pobocznych i możliwe ścieżki prowadzenia własnej historii, to tylko niektóre elementy, które w Chernobylite 2 zostały zwielokrotnione względem pierwotnej gry. Nowa odsłona dostarczy graczom ogromny rozległy otwarty świat z pełną swobodą eksploracji oraz system rozgrywki oparty na najbardziej kanonicznych mechanikach z gier action-RPG. Tym samym nie będzie już wyłącznie unikatowym i niszowym projektem niezależnym (indie), a stanie się pełnoskalowym produktem wśród gier fabularnych głównego nurtu. Połączenie czytelnej i dopracowanej formuły rozgrywki z bogactwem zawartości audiowizualnej skieruje grę w stronę znacznie szerszej grupy docelowej. Zostało to potwierdzone badaniami rynku na zamkniętych pokazach i testach, w których grę mogli wypróbować zarówno przedstawiciele najbardziej liczących się podmiotów branżowych, jak i zwykli gracze.

Obecny etap prac nad projektem skłania nas ku podjęciu decyzji o formule wydania gry. Dla tak doświadczonego zespołu, jakim jest bez wątpienia ekipa The Farm 51 wydanie tytułu samodzielnie, jest naturalnym działaniem. Składa się na to wiele czynników, a jednym z najważniejszych jest pełna kontrola nad wszelkimi aspektami gry i realizacja swojej wizji bez nacisków wydawców lub dystrybutorów. Własny harmonogram wydania, sposoby promocji, koncepcja marketingowa, relacje z dotychczasowymi graczami wszystko to przemawia za podjęciem tego wyzwania. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj aspekt finansowy, który pozwala wyeliminować bardzo wysokie obecnie prowizje zewnętrznych wydawców.
 


Trudnością wynikającą z podjęcia takiej decyzji jest fakt, że wydanie gry na własną rękę jest bardzo kosztowne. Jeśli stworzenie zwiastuna, materiałów promocyjnych, przeprowadzenia angażujących społeczność graczy kampanii społecznościowych jest w porównaniu do całości kosztów produkcji akceptowalnym wydatkiem, to już dostosowanie założeń rozgrywki i technologii na konsole wymaga znacznych nakładów.

W dzisiejszych czasach przyjęło się, że gra powinna być wydana jednocześnie na wszystkie platformy. Pozwala to na synergię działań marketingowych i znaczne obniżenie ich kosztu. Wymaga to jednak znacznego zaangażowania i z reguły zatrudnienia podmiotów zewnętrznych. Zdecydowaliśmy się wydać Chernobylite 2 samodzielnie. Dlatego też jesteśmy zainteresowani wsparciem naszej inwestycji w formie oprocentowanej pożyczki. Oferujemy bardzo dobre warunki finansowe, a jako dodatkowy bonus 5-letni udział w przychodach z konsolowej wersji gry. W celu uzyskania szczegółowych informacje proszę pisać na adres ir@thefarm51.com 

Jest wiele przykładów gier, które pokazują, że samodzielne wydanie gry komputerowej może prowadzić do ogromnego sukcesu, zarówno komercyjnego, jak i wizerunkowego. Jesteśmy przekonani, że posiadając oryginalny pomysł, doświadczenie w praktycznie samodzielnym wydaniu pierwszej części, oraz bardzo dużą społeczność graczy jesteśmy skazani na sukces.

Źródło: Spółka, #F51

udostępnij: