Strata netto j.d. Agory w II kw. '24 wyniosła 12,3 mln zł (opis)
Strata netto j.d. Agory w drugim kwartale 2024 roku wyniosła 12,3 mln zł wobec 6,9 mln zł zysku netto j.d. rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Przedział oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes zakładał 13,9-18 mln zł straty netto.
Zysk operacyjny w drugim kwartale 2024 r. sięgnął 12,5 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku rok wcześniej. Prognozy analityków były w przedziale od 1,2 mln zł do 4,2 mln zł straty operacyjnej.
EBITDA wzrosła o 27 proc. rdr do 56,9 mln zł wobec oczekiwań analityków w przedziale 16-40 mln zł.
Przychody Agory wzrosły o 3,2 proc. rdr do 337,5 mln zł wobec oczekiwań 335-337 mln zł.
"Grupa Agora rośnie i poprawia efektywność: za nami kolejny kwartał, w którym osiągamy dużo lepsze wyniki operacyjne, przy jednoczesnym wzroście wynagrodzeń zespołu. Bez mała trzydziestoprocentowy wzrost EBITDA to spory krok na ścieżce do 200 mln zysku EBITDA, czyli naszego celu na 2026 rok" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory.
Segment "film i książka" odnotował w II kwartale 2024 roku 5,3 mln zł straty operacyjnej wobec 6,4 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wzrosły o 1,9 proc. do 107 mln zł.
W drugim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 5 proc. do 40 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 2 proc. do 24,6 mln zł. W tym okresie w kinach sieci Helios sprzedano blisko 2 mln biletów, czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak podano spodziewana niższa frekwencja to efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood.
W drugim kwartale 2024 r. w segmencie działalność prasowa strata na poziomie EBIT wyniosła 1,2 mln zł wobec 2,6 mln zł straty rok wcześniej. W drugim kwartale 2024 r. łączne przychody segmentu prasa cyfrowa i drukowana wyniosły 51,4 mln zł i były o 2,1 niższe rdr. O spadku wpływów segmentu zdecydowały głównie niższe wpływy poligraficzne, które spadły o 21,9 proc. do 7,5 mln zł oraz niższe przychody ze sprzedaży papierowego wydania Gazety Wyborczej.
Przychody cyfrowe dziennika (ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej) w drugim kwartale 2024 r. wyniosły już blisko 18,9 mln zł. Stanowiło to 47,3 proc. jego całkowitych wpływów, co oznacza wzrost o 1,5 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. To przede wszystkim rezultat wyższych przychodów z subskrypcji treści Wyborcza.pl.
Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec czerwca 2024 r. wyniosła 290,7 tys. i była nieco niższa rdr.
Działalność radiowa przyniosła grupie 12,9 mln zł zysku operacyjnego wobec 14,7 mln zł zysku przed rokiem. Wpływ na takie wyniki miał przede wszystkim wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń, a także wyższe nakłady na promocję. Przychody wzrosły o 7,5 proc. do 86 mln zł.
W segmencie reklamy zewnętrznej w drugim kwartale 2024 r. wynik na poziomie EBIT wzrósł o 81,1 proc. do 19,2 mln zł. Przychody zwiększyły się w II kwartale o 23,5 proc. i wyniosły 64,7 mln zł.
Biznes internetowy grupy wypracował w II kw. przychody na poziomie 30,9 mln zł (spadek o 18,3 proc.) i wykazał 1,2 mln zł straty operacyjnej wobec 2,3 mln zł straty rok wcześniej.
(PAP Biznes), #AGOepo/ gor/