Wyniki finansowe Grupy Agora w 2 kwartale 2024 r.
W drugim kwartale 2024 r. Grupa Agora kontynuowała wzrosty zarówno przychodów, jak i wyników operacyjnych. Spółka ponownie odnotowała rekordowe przychody z kanałów cyfrowych i internetowych – to aż 91,7 mln zł z 337,5 mln zł wpływów w tym kwartale. Przychody ze sprzedaży reklam w całej Grupie wzrosły o 6,3%, z czego największą dynamikę wykazał segment Reklama Zewnętrzna. Zysk na poziomie EBITDA powiększył się o 27% do blisko 57 mln zł, zaś wynik operacyjny EBIT wyniósł 12,5 mln zł.
– Grupa Agora rośnie i poprawia efektywność: za nami kolejny kwartał, w którym osiągamy dużo lepsze wyniki operacyjne, przy jednoczesnym wzroście wynagrodzeń zespołu. Bez mała trzydziestoprocentowy wzrost EBITDA to spory krok na ścieżce do 200 mln zysku EBITDA, czyli naszego celu na 2026 rok – komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory SA.
W drugim kwartale 2024 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 337,5 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2% w stosunku do wyników odnotowanych przed rokiem. W omawianym okresie wzrosły niemal wszystkie kategorie wpływów Grupy, do czego przyczyniło się zwiększenie przychodów ze sprzedaży usług reklamowych. W porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. wzrosły one o 6,3% i wyniosły 193,3 mln zł. Biznesem, w którym wpływy reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był AMS (segment Reklama Zewnętrzna). Jego przychody reklamowe zwiększyły się o 21,6% i wyniosły ponad 61 mln zł – głównie dzięki wpływom z kampanii realizowanych na nośnikach cyfrowych. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej w segmencie Radio zwiększyły się o blisko 8% do 77,2 mln zł. Wartość przychodów reklamowych w kinach Helios wzrosła w omawianym okresie o 7,7% do 8,4 mln zł. Wpływy reklamowe segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana utrzymały się na poziomie zbliżonym do drugiego kwartału 2023 r. i wyniosły prawie 15 mln zł, zaś w segmencie Internet spadły o 12,6% do niecałych 30 mln zł.
W drugim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 5% do 40 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 2% do 24,6 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano blisko 2 mln biletów, czyli o 5% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spodziewana niższa frekwencja to efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na wyższe przychody ze sprzedaży reklam w kinach oraz sukces działalności filmowej – dystrybuowana przez NEXT FILM „Akademia Pana Kleksa” wciąż pozostaje liderem frekwencyjnym 2024 r. z liczbą widzów na poziomie niemal 3 mln. Znaczącą dynamikę wykazała też działalność gastronomiczna, której przychody wzrosły o 15% do ponad 12 mln zł.
W drugim kwartale 2024 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 33,4 mln zł i zmniejszyła się o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Spadek tej kategorii przychodowej to pochodna niższych wpływów segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana. Warto zaznaczyć, że – podobnie jak w poprzednich kwartałach – widoczna jest zmiana struktury tych przychodów, czyli wzrost wpływów z prenumeraty cyfrowej „Wyborczej”, przy spadających wpływach z jej papierowego wydania. Wyższe przychody – o prawie 9% – wypracowało z kolei Wydawnictwo Agora.
W drugim kwartale 2024 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora spadły o 0,4% do 325 mln zł. Największą pozycję wśród wydatków Grupy w tym okresie stanowiły koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników, które wyniosły prawie 110 mln zł i były wyższe o 4,6% od tych odnotowanych w drugim kwartale 2023 r.
W drugim kwartale 2024 r. Grupa Agora osiągnęła zysk na poziomie EBITDA w wysokości blisko 57 mln zł oraz zysk na poziomie EBIT w wysokości 12,5 mln zł, co oznacza istotną poprawę obydwu wskaźników w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku1. Strata netto wyniosła 8,1 mln zł, natomiast strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej – 12,3 mln zł.
Z początkiem kwietnia br. Grupa Agora funkcjonuje w nowej strukturze organizacyjnej, która jest efektem zakończenia procesu wyodrębniania z Agory SA samodzielnych spółek: Wyborcza, Gazeta.pl, Agora Książka i Muzyka, Czerska 8/10. Innym istotnym wydarzeniem było przejęcie 20 czerwca br. przez Agorę 49% udziałów w Eurozecie, dzięki czemu spółka stała się jedynym właścicielem m.in. takich stacji radiowych, jak Radio ZET, Antyradio, Meloradio i Chillizet. Również w czerwcu rozpoczęła się nowa kadencja zarządu Agory SA, do którego dołączyli Agnieszka Siuzdak-Zyga i Maciej Strzelecki.
Źródło: Spółka, #AGO