Cherrypick Games wzmacnia kompetencje finansowo-produkcyjne
Po styczniowej aktualizacji strategii rozwoju Cherrypick Games dywersyfikuje wieloletnią działalność opartą na produkcji i wydawaniu gier wideo na urządzenia mobilne o rozwój biznesu także na rynkach konsolowych i PC. Spółka stawia na autorskie multiplatformowe projekty z segmentu premium. W tym celu studio angażuje najbardziej doświadczone osoby z core teamu oraz wzmacnia kompetencje w zakresie finansów. Najważniejszym i zarazem największym w historii firmy projektem jest realizowany obecnie – Angst: A Tale of Survival (nazwa kodowa: Projekt Papillon). Gra ma być unikalnym połączeniem gatunków survival i roguelite.
- Zaktualizowana strategia spółki wymaga ode mnie pełnego zaangażowania w produkcję, stąd decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu. Nasz najnowszy projekt Angst: A Tale of Survival wchodzi w finalny etap developmentu, oznacza to intensyfikację prac nad projektowaniem, produkcją oraz promocją tytułu. Chcę, aby Cherrypick Games realizowało gry najwyższej jakości, z maksymalnym potencjałem sprzedażowym, co wymaga pełnej koncentracji całego zespołu. Jako doświadczony deweloper chcę w pełni poświęcić się procesowi produkcji, ograniczając inne zobowiązania zawodowe – mówi Michał Sroczyński, dotychczasowy członek zarządu Cherrypick Games.
Michał Sroczyński od 10 lat jest związany zawodowo ze spółką Cherrypick Games, której jest współzałożycielem. Wcześniejsze doświadczenie w branży gamedev zdobywał m.in. w CI GAMES/City Interactive. Wydał ponad dwadzieścia gier na PC, konsole oraz urządzenia mobilne.
- Aktualizacja strategii i obecne zmiany w wewnętrznych strukturach firmy to dla nas nowe otwarcie. Można powiedzieć, że po 10 latach funkcjonowania powstaje nowa firma – Cherrypick Games 2.0. W pełni koncentrujemy się na produkcji gier multiplatformowych z unikatowym selling point, które będziemy wydawać nie tylko na mobile, ale przede wszystkim na PC i konsole. Doświadczenie Michała w tworzeniu takich produkcji jest bardzo duże, dlatego cieszę się, że jeszcze mocniej niż dotychczas będzie zaangażowany w produkcję naszych kluczowych tytułów – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.
Na tym nie koniec zmian osobowych w firmie. Od sierpnia br. funkcję dyrektora finansowego (CFO) pełni Jakub Rafał – z rynkiem kapitałowym zawodowo związany od wielu lat. W latach 2010-2020 był analitykiem akcji w Wood Company, Noble Securities, Vestor DM i Ipopema TFI. Od 2020 roku współpracował z giełdową spółką Big Cheese Studio, gdzie m.in. odpowiadał za proces IPO, a następnie objął stanowisko CFO.
- Znam Cherrypick Games od wielu lat i byłem blisko procesu związanego z pierwszą emisja akcji spółki pracując w Vestor DM. Następnie od 2020 roku przez ponad rok zasiadałem w jej Radzie Nadzorczej. Uważam, że spółka znajduje się obecnie w niezwykle interesującym momencie rozwoju, dlatego zdecydowałem się podjąć wyzwanie wspierania Marcina i Michała w dalszym rozwoju firmy. - mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy Cherrypick Games.
- Znamy się z Kubą od wielu lat i bardzo cenimy jego doświadczenie. Cieszymy się, że znaleźliśmy wspólny język oraz wypracowaliśmy spójną strategię, dzięki czemu Kuba zdecydował się do nas dołączyć. – dodaje Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.
Właściwa promocja Angst: A Tale of Survival w wersji na PC jeszcze się nie rozpoczęła. Przedstawiciele spółki będą obecni na Targach Gamescom w Kolonii, gdzie odbędą spotkania z prasą i wydawcami. 22 sierpnia, na polskim stoisku, zaplanowano pokazy najnowszej produkcji. Na początku września spółka opublikuje najnowszy gameplay trailer.
Premiera Angst: A Tale of Survival w formule early access planowana jest w pierwszym kwartale 2025 roku. Po udostepnieniu gry na platformie Steam gra ma zadebiutować na konsolach. Tytuł od pierwszego dnia startu sprzedaży ma być dostępny w trybie Co-Op.
O spółce Cherrypick Games:
Warszawskie studio Cherrypick Games zostało założone w 2014 roku przez weteranów branży gier: Marcina Kwaśnicę i Michała Sroczyńskiego. Zgodnie ze zaktualizowaną w styczniu br. strategią rozwoju Spółka zamierza produkować gry, które może (samodzielnie lub we współpracy z partnerem) wydać na takie platformy jak Steam, Epic Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox. Historycznie Cherrypick Games specjalizował się w grach przeznaczonych na platformy mobilne.
W 2017 roku Cherrypick Games zadebiutowała na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka, #CHP