Ten Square Games miał w II kw. 27,3 mln zł skorygowanej EBITDA, powyżej konsensusu
Grupa Ten Square Games miała w drugim kwartale 2024 roku 27,3 mln zł skorygowanej EBITDA, a zysk netto j.d. wyniósł 22 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 23,4 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 16,7 mln zł zysku netto j.d.
Zysk Operacyjny TSG wyniósł 23,3 mln zł, wobec 18,5 mln zł konsensusu. Przychody w II kwartale osiągnęły poziom 98,4 mln zł wobec prognoz, które wskazywały na 96,4 mln zł.
Jak podano w komunikacie prasowym, spółka osiągnęła znaczące postępy w realizacji planu mającego na celu poprawę wyników jej głównych produktów, Fishing Clash i Hunting Clash, oraz przyspieszenie rozwoju Wings of Heroes.
Do inicjatyw rozwojowych grupy, takich jak testowanie prototypów nowych gier, dołączył również Rortos, wskazano, że może mieć to wpływ na przyszły wzrost wyników grupy.
"Nasze wyniki za II kwartał 2024 roku podkreślają siłę modelu biznesowego TSG, nawet w trudnym otoczeniu rynkowym. Konsekwentna realizacja naszego planu strategicznego jest kluczowa dla odwrócenia trendu w przychodach grupy, i cieszymy się, że widzimy pierwsze efekty tych działań w postaci poprawy dynamiki przychodów. To pozostaje niezmiennie naszym priorytetem także w drugiej połowie 2024 roku" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Andrzej Ilczuk.
Jak podano, grupa intensywnie pracuje nad rozwojem trzech prototypów gier, które stwarzają szanse na poszerzenie zasięgu działalności, pozyskanie nowych graczy oraz eksplorowanie nowych modeli biznesowych w przyszłości.
W II kwartale 2024 roku płatności Grupy osiągnęły poziom 96,2 mln zł, co stanowiło spadek o 3,4 proc. w porównaniu do I kwartału 2024 roku. Ten wynik był przede wszystkim rezultatem spadku w płatnościach dwóch głównych tytułów: Fishing Clash i Hunting Clash, częściowo zrekompensowany wzrostem przychodów w Wings of Heroes. Jak podano, był to trzeci kwartał z rzędu wzrostu przychodów w tym tytule.
Wskazano, że Grupa poczyniła znaczące postępy w pracach nad dwoma prototypami gier. Także Rortos, spółka zależna TSG, rozpoczęła pracę nad własnym prototypem. Inicjatywy te mają na celu zwiększenie szans na przyszły wzrost i poszerzenie portfolio firmy o nowe produkty.
Fishing Clash, jeden z flagowych tytułów grupy, odnotował 2,6 proc. spadek płatności kwartał do kwartału, osiągając 59,6 mln zł. Poinformowano jednak, że wdrożenie systematycznych działań ukierunkowanych na utrzymanie graczy w grze, w połączeniu z licznymi poprawkami technicznymi i zmianami opartymi na badaniu opinii graczy w pierwszej połowie 2024 roku, doprowadziło do stopniowej poprawy, z płatnościami rosnącymi o 6,6 proc. w lipcu w porównaniu do czerwca.
W I kwartale 2024 roku do gry wprowadzony został nowy tryb rozgrywek klanowych ("Clan Games"), który był dalej rozwijany w II kwartale. Na początku sierpnia 2024 roku gra została wzbogacona o nowy tryb "Arena". W kolejnych kwartałach 2024 roku zespół Fishing Clash skupi się na poprawie doświadczeń użytkowników w grze zgodnie z planem działań ukierunkowanych na utrzymanie liczby graczy ("ani-churn strategy"). Planowane aktualizacje gry mają na celu ulepszenie funkcjonalności związanych z rywalizacją oraz położenie większego nacisku na aspekty społecznościowe Fishing Clash.
Hunting Clash odnotował spadek płatności o 6,8 proc. w II kwartale 2024 roku w porównaniu do poprzedniego kwartału.
"Gra zaczęła czerpać już korzyści z wprowadzenia największej aktualizacji od momentu jej premiery, która otworzyła jej drogę do dalszego rozwoju. Zespół pracował nad poprawą wydajności technologicznej gry oraz doświadczenia gracza, wprowadzając m.in. nowe wizualizacje postępów gracza oraz ograniczone czasowo rankingi" - napisano w komunikacie.
Poinformowano, że widać również pierwsze pozytywne efekty zmian w działalności LiveOps. Dodatkowo, wprowadzenie funkcjonalności związanych z kolekcjonowaniem materiałów i trofeów znacznie zwiększyło zaangażowanie graczy i monetyzację. W lipcu 2024 roku płatności w Hunting Clash wzrosły o 12,5 proc., co czyni ten miesiąc drugim najlepszym dla tego tytułu w 2024 roku.
W II kwartale 2024 roku, gra Wings of Heroes kontynuowała trajektorię wzrostu, z płatnościami rosnącymi o 19,6 proc. kdk, osiągając 3,5 mln zł. Zespół odpowiedzialny za rozwój Wings of Heroes skupił się w tym czasie na poprawie systemu dopasowania graczy w bitwach, wprowadzając m.in. sugerowany tryb rozgrywki. Ponadto poprawiono techniczne aspekty funkcjonowania, a także dodano trzy nowe miejsca na reklamy, aby zwiększyć przychody.
Plany spółki na nadchodzące miesiące koncentrują się na wzmocnieniu aspektu społecznościowego gry. Obejmują one między innymi dalszy rozwój funkcjonalności w oparciu o eskadry oraz wprowadzenie rywalizacji między nimi. Prace nad tym projektem są już w toku.
W lipcu 2024 roku płatności w Wings of Heroes wyniosły 1,6 mln zł, co oznacza wzrost o 27,1 proc. w porównaniu do czerwca tego roku. Był to również najwyższy miesięczny wynik osiągnięty przez grę w 2024 roku.
Poinformowano również, że TSG intensywnie pracuje nad dwoma kluczowymi prototypami — Trophy Hunter i Fishing Champions — skierowanymi do różnych grup demograficznych i oferującymi całkowicie odmienne doświadczenia rozgrywki niż obecna oferta TSG.
Trophy Hunter ma już za sobą pierwsze testy rynkowe, a wnioski z tych testów zostały wykorzystane do dalszej rozbudowy prototypu oraz do prac nad drugim prototypem TSG, Fishing Champions. Test rynkowy drugiego prototypu został przesunięty w czasie, aby zastosować w nim rozwiązania oparte na wnioskach z testów Trophy Huntera.
(PAP Biznes), #TENmcb/ asa/