Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski w II kw. '24 wyniósł 16,8 mln zł wobec 21,5 mln zł konsensusu
Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski spadł o 47,2 proc. do 16,8 mln zł - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładała 21,5 mln zł zysku j.d.
Wirtualna Polska Holding w drugim kwartale 2024 roku zwiększyła przychody o 5,9 proc. do 380,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 389,1 mln zł przychodów.
Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 2 proc. do 98,4 mln zł wobec oczekiwań analityków na poziomie 98,2 mln zł.
W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 3 proc. r/r, do 174,1 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także wzrostowi przychodów z subskrypcji. Skoryg. EBITDA spadła o 14 proc. r/r, do 58,1 mln zł, co oznacza marżę EBITDA na poziomie 33,4 proc., w porównaniu do 40,3 proc. w II kwartale 2023 r. Jak podano, spadek marży wynika głównie ze wzrostu kosztów operacyjnych segmentu, zwłaszcza związanych z wynagrodzeniami.
W segmencie turystyka przychody wzrosły o 18 proc. r/r, do 144,5 mln zł, w wyniku bardzo silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych wakacje. pl. Skoryg. EBITDA segmentu zwiększyła się o 32 proc. r/r, do 31,4 mln zł, co było związane z wysokim wzrostem EBITDA spółki wakacje. pl. W II kwartale wpływ na wyniki segmentu miała typowa sezonowość związana z modelem biznesowym Grupy Szallas, z najwyższym wynikiem EBITDA rozpoznawanym w III kwartale.
W segmencie finanse konsumenckie, przychody spadły o 12 proc. r/r, do 49,2 mln PLN. Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 5 proc. r/r, do 8,4 mln zł.
(PAP Biznes), #WPLepo/