PZU nie zamyka się na akwizycje, rozważa różne warianty dla Link4
PZU nie zamyka się na akwizycje, rozważa różne warianty dla należącego do grupy ubezpieczyciela Link4 - poinformował prezes PZU Artur Olech podczas konferencji.
"Rozważamy (dla Link4 - PAP) różne warianty. Dzisiaj to jest spółka, która jest odrębnym podmiotem, (...) to jest bardzo silny brand obok brandu PZU (...), natomiast jest ogromne wyzwanie, jeśli chodzi o jakość tego biznesu, jego rentowność - musimy wspólnie nad tym popracować" - powiedział Olech.
Podał, że grupa chciałaby testować wejście na inne rynki w "lekkich modelach".
"Nie jesteśmy natomiast zamknięci na akwizycje, akwizycja musi być dobrze przemyślana, nie może być antidotum na problemy, rynek polski ma sporo wyzwań" - powiedział Olech.
Od 2014 roku, po akwizycji spółki Link4, grupa PZU oferuje ubezpieczenia pod dwiema markami. Link4 jest kojarzony z kanałem sprzedaży direct.
W ramach oferty ubezpieczeniowej poza Polską grupa PZU sprzedaje produkty pod marką PZU (w Ukrainie), Lietuvos Draudimas (na Litwie i w Estonii) oraz BALTA (na Łotwie). Podstawowym rynkiem działalności grupy jest Polska, gdzie osiąga 90 proc. przychodów (mierzonych przychodami brutto z ubezpieczeń). Działalność ubezpieczeniowa w krajach bałtyckich oraz w Ukrainie generuje 10 proc. przychodów.
Członek zarządu PZU Tomasz Kulik podał, że drugi kwartał był dla PZU pod dość dużą presją wpływu szkód pogodowych.
"Ten kwartał był pod dość dużą presją jeśli chodzi o ubezpieczenia pogodowe, czyli zarówno ubezpieczenia rolne, małego majątku, ale i ubezpieczenia majątkowe w ramach klienta korporacyjnego. To jest ten obszar, który w tym kwartale notował gorsze rentowności niż w analogicznym okresie ubiegłego roku" - powiedział Kulik.
Wynik z usług ubezpieczenia po pierwszej połowie 2024 roku wyniósł 1,6 mld zł (wobec blisko 2 mld zł w analogicznym okresie 2023 r.). Ubezpieczyciel podał, że na jego poziom wpłynęły m.in. zwiększone koszty odszkodowań i świadczeń po licznych szkodach pogodowych, jakie wystąpiły w Polsce w II kwartale.
Kulik zwrócił uwagę na poprawę w ubezpieczeniach OC.
"Cieszy, że szkodowość produktu OC w II kwartale w stosunku do I kwartału poprawiła się o 2 punkty procentowe, co jest bardzo dobrą informacją m.in. w kontekście konieczności poprawy rentowności w tym produkcie w kolejnych kwartałach" - powiedział Kulik.
(PAP Biznes), #PZUseb/ asa/