Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Text zanotowała 86,8 mln zł przychodów i 43,7 mln zł zysku netto w I kwartale roku finansowego 2024/25

86,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i 43,7 mln zł zysku netto, to wyniki osiągnięte przez Grupę Text w I kwartale bieżącego roku finansowego (rozpoczętego w kwietniu). Przychody wzrosły o 3,5% w stosunku do stanu sprzed roku, zysk netto okazał się o 4,5% niższy, co jest w dużej mierze efektem osłabienia dolara. Grupa praktycznie całość przychodów generuje w amerykańskiej walucie, a koszty ponosi zarówno w dolarze, jak i złotym.

“W kwartale miesięczne powtarzalne przychody (MRR) wyrażone w dolarach wzrosły o blisko 10% w skali roku, a płatności o ponad 10%. Wyniki raportowane w złotych są oczywiście słabsze, ale nie przejmujemy się tym i koncentrujemy na tym co najważniejsze: naszych klientach i rozwoju produktów” - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Zysk operacyjny Text wyniósł 46,9 mln zł wobec 49,2 mln zł przed rokiem, a EBITDA 52,6 mln zł wobec 53,7 mln zł przed rokiem.

Płatności za okresy dłuższe niż miesięczne są rozbijane na kolejne kwartały (poprzednio księgowane były w całości w kwartale uzyskania). W związku z tym Spółka rozpoznaje na bilansie pozycję „zobowiązania z tytułu umów z klientami” prezentującą przychody odroczone w czasie. Na koniec kwartału jej wartość wynosiła 74,0 mln zł.

Wartościowym wskaźnikiem, który umożliwia śledzenie rozwoju Grupy jest tzw. MRR (Monthly Recurring Revenue - Miesięczne Powtarzalne Przychody). Text publikuje tą wartość w dolarze amerykańskim, czyli walucie w którym generuje zdecydowaną większość przychodów. Szacowana wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów Grupy ze wszystkich produktów, na koniec czerwca 2024 r. wyniosła 7,07 mln USD oznacza to wzrost o 9,3% w stosunku do stanu sprzed roku i o 6,2% w stosunku do stanu na koniec marca 2024 r.

Na koniec I kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.523, ChatBot 2.956, a HelpDesk 1.195.

Na koniec czerwca 2024 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na licencję) produktu LiveChat wyniosło 170,7 USD (wzrost o 7,9% w skali roku). ARPL ChatBot wzrósł o 19,3% do 146,2 USD, a ARPL HelpDesk o 36,5% do 172,0 USD.

Spółka nadal bardzo efektywnie generuje gotówkę. Wartość płatności uzyskanych w kwartale wyniosła 22,62 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 12,2% w skali roku i 4,0% w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.

Zwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało 22 sierpnia 2024 roku o przeznaczeniu na dywidendę łącznie 153,99 mln zł z jednostkowego zysku za miniony rok finansowy. Oznacza to, że dywidenda wyniesie (łącznie razem z dwoma zaliczkami) - 5,98 zł na jedną akcję wobec 5,95 zł na akcję przed rokiem i jest najwyższa w historii Spółki.

O spółce Text:

Text (dawniej LiveChat Software) działa na rynku usług “customer service” i jest jednym z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat. Jego produkt LiveChat wspiera firmy w zakresie obsługi klienta, wsparcia sprzedaży online i generacji leadów. Dzięki niemu partnerzy LiveChat mogą pozostać w kontakcie ze swoimi klientami w każdym miejscu i czasie. Inne produkty Spółki to ChatBot i HelpDesk, KnowledgeBase i OpenWidget. Text od kwietnia 2014 r. jest też spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Z rozwiązania LiveChat korzysta ponad 37 tysięcy firm z ok. 150 krajów, z produktu ChatBot blisko 3000 klientów z więcej niż 30 krajów, a z produktu HelpDesk ponad 1000 klientów.  

Źródło: Spółka, #TXT

Zobacz także: Text SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: