Przejdź do treści

udostępnij:

Vercom z 30 proc. wzrostem EBITDA w II kw. 2024 r.

Vercom SA., grupa technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu globalnych usług komunikacji w modelu SaaS, podsumowuje II kw. 2024 r. W minionym kwartale Spółka kontynuowała dynamiczny wzrost notując bardzo dobre wyniki. Marża brutto wzrosła o 24 proc. rdr. do 54 mln zł, skorygowana EBITDA wyniosła 27 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. rdr., z kolei zysk netto skorygowany o różnice kursowe wzrósł o 37 proc. do 19 mln zł. Wzrosty w II kw. 2024 r. napędzane były m.in. dobrym sentymentem wśród klientów Enterprise, a także skutecznym cross-sellingiem usług.

- W minionym kwartale odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki, zgodne z planowaną ścieżką wzrostu na 2024 rok. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z rosnącego zainteresowania nowoczesnymi formami komunikacji takimi jak WhatsApp, Viber czy RCS przez naszych klientów, którzy szukają skuteczniejszych metod dotarcia do odbiorców. Tylko w tym kwartale aktywowaliśmy takie usługi dla LPP oraz STS. Dobry sentyment rynkowy oraz skuteczny cross-selling potwierdza znaczący wzrost sprzedaży do powtarzalnej grupy klientów – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Poza skutecznym rozwojem współpracy z obecnymi klientami Vercom skutecznie pozyskuje nowych. Na koniec II kw. 2024 r. ich liczba przekroczyła 87 300, co oznacza wzrost o 19 proc. rdr. Jednocześnie Spółka zdecydowała się zwiększyć inwestycje w rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, co wkrótce pozwoli udostępnić klientom jeszcze bardziej atrakcyjne usługi i długoterminowo zwiększy potencjał do dalszego wzrostu ARPU.

EBITDA Vercom za ostatnie 12 miesięcy wyniosła 97 mln zł, przekraczając cel ESOP na 2024 rok o 2 mln zł. Zarząd jest spokojny o osiągnięcie tego celu, zwłaszcza że przed spółką dopiero nadchodzi najlepszy okres sprzedażowy w roku.

- Kolejny kwartał z rzędu możemy pochwalić się imponującymi przepływami pieniężnymi, co potwierdza naszą efektywność operacyjną i zdolność generowania gotówki. Dokładając do tego malejące zadłużenie oraz zdrową strukturę bilansu daje nam to dużą przestrzeń na inwestycje rozwojowe. W kontekście potencjału dywidendowego na kolejny rok warto także zwrócić uwagę na wysoką dynamikę zysku netto, która przy obecnych kursach walutowych powinna jeszcze bardziej przyspieszyć w kolejnym kwartale – dodaje Łukasz Szałaśnik, dyrektor finansowy Vercom.

Vercom konsekwentnie realizuje strategię rozwoju na globalnym rynku. Sprzedaż zagraniczna w II kw. 2024 r. wyniosła 35 mln zł, co oznacza wzrost o 36 proc. rdr. W zakresie generowanej marży brutto na zagranicznych rynkach 37 proc. stanowi Ameryka Północna, 47 proc. Europa, a 16 proc. stanowią pozostałe rynki.

O spółce Vercom:

Vercom tworzy globalne usługi komunikacji w modelu SaaS, które umożliwiają klientom budowanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Rozwiązania oferowane przez Vercom od 20 lat pomagają klientom automatyzować oraz skalować procesy komunikacji, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność.

Obecnie z usług Vercom korzysta 87 300 firm oraz prywatnych przedsiębiorców na 180 rynkach, w tym takie podmioty jak IKEA, Rossman, American Express, DHL, Coca-Cola oraz BNP Paribas. Zespół Vercom obejmuje ponad 400 osób skupionych w 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze, Poznaniu oraz Warszawie.

Grupa Vercom charakteryzuje się silnie wzrostowym profilem działalności – w ciągu ostatnich 5 lat EBITDA rosła w średniorocznym tempie na poziomie 45% i na koniec 2023 r. wyniosła 85 mln zł.

Od 2021 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: Spółka, #VRC

Zobacz także: Vercom SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: