IMS szacuje w I pół. '24 zysk netto j.d. na ok. 4,9 mln zł, spółka spodziewa się dobrego II półrocza
IMS szacuje, że w I półroczu 2024 r. zysk netto j.d. wyniósł ok. 4,9 mln zł, a przychody netto ze sprzedaży wyniosły 29,7 mln zł - podało IMS w komunikacie. Spółka spodziewa się w II półroczu 2024 r. wyższych przychodów rdr w tradycyjnych segmentach sprzedażowych.
IMS szacuje, że w I półroczu 2024 r. EBITDA wyniosła ok. 8,7 mln zł (+11 proc. rdr), a EBIT 5,9 mln zł (+1 proc. rdr).
Podano, że w I półroczu 2024 roku Grupa IMS osiągnęła przychody i zysk operacyjny na poziomie I półrocza 2023 roku. Wyraźny wzrost odnotowany został na poziomie zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (+21 proc.). Osiągnięty w I półroczu 2024 zysk netto bliski 4,9 mln zł jest najwyższym w historii Grupy IMS odnotowanym za pierwsze sześć miesięcy roku.
Wskazano, że istotny wpływ na wyniki I półrocza 2024 miał rozwijany projekt Closer Music (w jego skład wchodzą spółki Closer Music Sp. z o.o. oraz Closer Music Corporation). W I półroczu 2024 poniesione zostały znaczące wydatki na zwiększenie zasobów ludzkich w projekcie (zatrudnienie osób głównie do sprzedaży, marketingu i IT), ponoszone zostały wydatki związane z pozyskiwaniem userów (głównie w tradycyjnych kanałach sprzedażowych) oraz rozbudowywane były biblioteki muzyczne. Jednocześnie, w I półroczu 2023 rozliczone zostały tantiemy z ZAiKS za okres 2020 – 2022.
"W II półroczu 2024, po stronie przychodów w projekcie Closer Music, IMS spodziewa się wpływów ze strony organizacji zbiorowego zarządzania oraz płatności ze strony userów korzystających z bibliotek Closer Music na poziomie istotnie wyższym niż w II półroczu 2023 roku" - napisano.
"Jednocześnie, ponoszone będą wydatki na działania promocyjno – marketingowe związane z platformą e-commerce oraz wydatki na rozbudowę narzędzi AI dających w opinii IMS przewagą konkurencyjną nad dwiema pozostałymi firmami z branży. W tradycyjnych segmentach sprzedażowych Grupy IMS (usługi abonamentowe audio, aroma, video oraz sprzedaż usług reklamowych), w II półroczu 2024 IMS także spodziewa się wyższych przychodów niż w II półroczu 2023 roku" - dodano.
(PAP Biznes), #IMSalk/ gor/