Kino Polska nie widzi negatywnego wpływu nowelizacji ustawy o prawie autorskim na wyniki finansowe
Kino Polska aktualnie nie widzi negatywnego wpływu na wyniki finansowe spółki z tytułu nowelizacji ustawy o prawie autorskim - poinformowała na wideokonferencji dyrektor finansowa, Katarzyna Woźnicka.
"Mamy podpisane umowy na dokonywanie płatności na podstawie używania treści audiowizualnych i kontentowych praktycznie ze wszystkimi OZZ-ami w Polsce. Na ten moment nie widzimy większego wpływu negatywnego z tytułu nowej ustawy (na wyniki finansowe - PAP). Ona nie wprowadza dla nas dodatkowych kwestii" - powiedziała Katarzyna Woźnicka.
Ponadto członek zarządu, Erwan Luherne wskazał, że w II kw. pomimo mistrzostw Europy w piłce nożnej, spółce udało się utrzymać wyskoki poziom widowni na swoich kanałach.
"Jedynym kanałem, który ma nieco mniej widzów jest Kino Polska, które jest bardzo specyficznym kanałem (...) i będziemy nad nim bardzo uważnie pracować, ponieważ wierzymy, że te kanały mogą mieć lepsze wyniki. Dobrą wiadomością jest fakt, że nasze główne kanały Stopklatka i Zoom TV znacznie rosną" - powiedział
"Wyzwaniem (dla kanału Kino Polska - PAP) jest przyciąganie nowych odbiorców, głównie z młodszych pokoleń" - wyjaśnił Luherne.
Dodał, że Stopklatka i Zoom TV są kanałami z szansą na kontynuowanie wzrostów w następnych miesiącach. Wskazał, że kanał Kino Polska posiada lojalnych widzów, którzy poświęcają mu coraz więcej czasu.
"Na podstawie wyników, mamy przekonanie, że odbiorcy kanału Kino Polska po prostu go lubią. (...) Wyzwaniem jest jednak to, by mieć pewność, że odbiorcy kanału oraz rynek są świadomi specyfiki kanału" - powiedział.
Poinformował również, że spółka planuje kolejne produkcje dla Stopkaltaki na 2025 rok.
Odnosząc się do spadku przychodów z rynku czeskiego poinformowano, że jest to bardzo konkurencyjny rynek.
"Pomimo tego dalej uzyskujemy tam dobry poziom dystrybucji i wspólne zdolności z Canal+ dają szansę na lepsze pozycjonowania naszych kanałów w Czechach" - powiedział Luherne.
Grupa Kino Polska miała w I półroczu 2024 roku 36,3 mln zł zysku netto, więcej o 52,8 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 26,9 proc. do 76,7 mln zł. Grupa odnotowała przychody na poziomie 155,3 mln zł (+7,3 proc. rdr). Przychody z reklam na kanałach należących do portfolio grupy wzrosły o 32,3 proc. rdr. Przychody z emisji spadły nieznacznie o 0,9 proc. rdr i stanowiły 48,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam zwiększyły się 32,3 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 44,4 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych osiągnęły poziom 42,8 mln zł (-10,1 proc. rdr) i stanowiły 27,6 proc. całkowitych przychodów grupy.
(PAP Biznes), #KPLmcb/ asa/