Grupa Passus chce osiągnąć min. 15 proc. średniorocznego wzrostu przychodów do 2026 roku
Grupa Passus, specjalizująca się w rozwiązaniach IT z obszaru cyberbezpieczeństwa i utrzymania sieci oraz usługach związanych z chmurą publiczną, chce osiągnąć minimum 15 proc. średniorocznego wzrostu przychodów ze sprzedaży do 2026 roku - poinformował zarząd spółki podczas wideokonferencji.
“Dążymy do wzrostu przychodu średniorocznego do minimum 15 proc. Biorąc pod uwagę, że rynki, szczególnie w segmencie integracyjnym, mają mniej więcej 9, 12 proc. prognozy średniorocznego wzrostu, dążymy, żeby te wzrosty były większe” - powiedział Bartosz Dzirba, wiceprezes grupy.
Dodał, że grupa chce utrzymać wzrost rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 10 proc.
Celem dla zarządu jest uzyskanie co najmniej jednego kluczowego klienta rocznie.
“Kluczowy w naszym odczuciu oznacza odpowiednio duży budżet, a i projekt, czy też projekty, które mają szeroki zakres, aby móc tę współpracę zacząć i kontynuować, nie przez rok, dwa, tylko utrzymać przez wiele lat” - powiedział Dzirba.
Zarząd poinformował, że grupa planuje rozwój oferty.
“Jeden przykład, który chciałbym podać, nie wychodząc za bardzo do przodu, to jest rynek sieci przemysłowych, rynek sieci OPI z których mamy już zorganizowany projekt. Mamy portfolio produktowe, mamy wykonane pewne usługi, przeszkolony team techniczny i zdobyte certyfikaty w tym obszarze” - powiedział wiceprezes.
Informatyczna spółka wypracowała w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku 23,8 mln zł sprzedaży, co oznacza spadek o 11 proc. rdr. Podano, że spółka odczuła mocniejszą niż zazwyczaj sezonowość. Spadek przychodów rok do roku to również kwestia przesunięć kontraktowania i fakturowania z drugiego kwartału na drugą połowę roku.
Wskazano, że w konsekwencji Passus odnotował -5,9 mln zł marży operacyjnej w porównaniu do -1,6 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wynik netto wyniósł -4 mln zł wobec -1,4 mln zł przed rokiem w tym samym okresie.
EBITDA grupy w I półroczu 2024 roku wyniosła -3,1 mln zł w porównaniu do 0,9 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku.
Prezes Passusa wskazał, że praktycznie każdego roku najwięcej przychodów i gotówki spółka generuje w trzecim i czwartym kwartale.
”Nie zmieniamy założeń na ten rok (...) jeśli chodzi o przychody i wyniki zakładamy, że ten rok nie będzie gorszy od poprzedniego” - poinformował prezes Tadeusz Dudek.
"Druga połowa roku powinna przynieść istotny wzrost przychodów z rynku administracji publicznej i wznowienie wielu audytowanych obecnie postępowań. Jednocześnie przechodzimy sporo zmian organizacyjnych i kapitałowych, które również pozytywnie przełożą się na wyniki" - dodał.
Za 2023 rok Passus wypłacił blisko 6 mln zł dywidendy, czyli 2,92 zł na akcję.
“Dążymy, żeby dywidenda stała się standardem na najbliższe lata i żeby ta kwota wynosiła nie mniej niż 25 proc. wyników” - powiedział Bartosz Dzirba, wiceprezes grupy Passus.
Wskazał, że w zależności od dynamiki danego roku i planów inwestycyjnych ten procent może być większy.
“Sprzedaż Sycopa nie wpływa na decyzje związane z dywidendą i nie przewidujemy ekstra dywidendy za tę transakcję” - dodał.
Sycope jest spółką odpowiadającą za rozwój produktów własnych. Passus poinformował o decyzji sprzedania spółki w sierpniu.
Podano, że decyzja o sprzedaży została podyktowana znacznym zapotrzebowaniem podmiotu na kapitał oraz potrzebą wydłużenia horyzontu czasowego inwestycji w porównaniu do pierwotnych założeń. Wartość transakcji ustalono na 9,14 mln zł.
(PAP Biznes), #PASgaw/ gor/