Auto Partner miał w II kw. 56,9 mln zł zysku netto, o 2,3 proc. powyżej oczekiwań
Grupa Auto Partner miała w drugim kwartale 2024 roku 56,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto j.d. oraz 92,6 mln zł zysku EBITDA - wynika z raportu finansowego spółki i wyliczeń PAP Biznes. Konsensus PAP zakładał 55,6 mln zł zysku netto j.d. oraz 87,8 mln zł wyniku EBITDA.
Przychody spółki w II kw. 2024 roku wyniosły 1,06 mld zł, a zysk operacyjny spółki wyniósł 78,4 mln zł, wobec konsensusu na poziomie 87,8 mln zł.
Po pierwszym półroczu 2024 roku grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 2,06 mld zł, co oznacza wzrost o 15,9 proc. rdr. Wynik EBITDA grupy wyniósł 161,7 mln zł, a zysk netto niemal 97,3 mln zł.
"Marżowość naszej działalności w pierwszym półroczu pozostawała pod wpływem sprzedaży towarów nabytych w czasie, gdy kurs złotego był stosunkowo słaby. Kurs EUR/PLN wpłynął również na znaczną część sprzedaży realizowanej przez Grupę, przeliczaną na złotego, który jest naszą walutą sprawozdawczą. Po stronie kosztowej widać było negatywny wpływ wzrostu kosztów pracowniczych, wynikający m.in. z wysokiej podwyżki wynagrodzenia minimalnego, co miało przełożenie zarówno na wynagrodzenia pracowników Grupy, jak i na ceny wielu usług zewnętrznych" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes spółki Aleksander Górecki.
"Pomimo niesprzyjającego otoczenia makroekonomicznego wypracowaliśmy zysk netto w wysokości blisko 97,3 mln zł oraz poprawiliśmy marżowość w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku. W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszym poszerzaniu zasięgu działania oraz efektywnej kontroli kosztów, m.in. poprzez dalsze ulepszanie i rozbudowę rozwiązań IT oraz procesów biznesowych" - dodał.
Jak podano w komunikacie, Auto Partner w I półroczu zwiększał przychody zarówno na rynku krajowym, mając 49,5 proc. udziałów w łącznej sprzedaży towarów i usług, jak i w eksporcie, na który przypada 50,5 proc. obrotów. Sprzedaż w Polsce zwiększyła się o 15,9 proc. do blisko 1,02 mld zł, a poza krajem o 15,8 proc. do niemal 1,04 mld zł. Produkty spółki w zdecydowanej większości trafiają na rynek Unii Europejskiej, głównie poprzez dostawy bezpośrednio z magazynu centralnego w Bieruniu oraz centrów dystrybucyjnych w Pruszkowie i Poznaniu.
Wskazano, że pozytywny wpływ na poziom zysku i rentowności miało obniżenia stóp procentowych przy utrzymywaniu wskaźnika długu netto/EBITDA na bezpiecznym poziomie 0,9. Presja kosztowa w obszarze wynagrodzeń doprowadziła do spadku zysku operacyjnego w porównaniu do pierwszej połowy 2023 r. oraz spadku rentowności EBIT.
(PAP Biznes), #APRmcb/ osz/