Kurs 11 bit studios mocno w dół, rynek rozczarowany premierą gry "Frostpunk 2" (opinia)
Akcje 11 bit studios na początku poniedziałkowej sesji tracą ponad 30 proc. gdyż inwestorzy rozczarowani są premierą nowej gry "Frostpunk 2" i słabymi recenzjami graczy - uważają analitycy.
W piątek o godz. 19.00 gra "Frostpunk 2" zadebiutowała na PC.
Michał Wojciechowski, analityk Ipopema Securities, negatywnie ocenił informacje z 11 bit.
"Peak (grających - PAP) był na dolnej granicy naszych oczekiwań z piątku (35-40 tys.), niemniej słabe recenzje graczy są największym zaskoczeniem. Zwracamy też uwagę na słabą oglądalność na Twitch i spadające obecnie pozycje w rankingu sprzedaży. Oczekujemy dziś mocnej negatywnej reakcji rynku" - napisał Michał Wojciechowski.
"Obniżyliśmy dziś naszą rekomendację do "sprzedaj" z "trzymaj" z nową wartością godziwą 430 zł. W tym momencie spodziewamy się, że "Frostpunk 2" sprzeda mniej kopii w cyklu życia od 1. części i 1,2 mln kopii w 12 miesięcy od premiery (vs. 1,4 mln Frostpunk 1)" - dodał analityk Ipopema Securities.
Oceny graczy są również poniżej oczekiwań analityków Erste Banku.
"Powinno to powodować negatywną reakcję rynku, pogorszenie sentymentu wokół 11 bit i spadek zaufania co do sukcesów przyszłych startów nowych gier" - napisał Piotr Bogusz w raporcie porannym Erste Banku.
"Start "Frostpunk 2" nie spełnił oczekiwań naszych i inwestorów, co będzie miało negatywny wpływ na notowania akcji 11 bit" - dodał.
Piotr Bogusz uważa jednak, że pomimo słabszej od oczekiwań premiery "Frostpunk 2", gra powinna generować relatywnie duże przychody.
"W naszej opinii, gra ma potencjał do generowania sprzedaży w długiej perspektywie podobnie, jak to miało miejsce w przypadku innych gier 11 bit" - napisał analityk Erste Banku.
11 bit studios poinformował w poniedziałkowym komunikacie, że sprzedaż gry "Frostpunk 2" do poniedziałku, do godz. 8.00, przekroczyła 350 tys. sztuk, a łączne przychody przekroczyły nakłady poniesione na produkcję i marketing gry.
Spółka zastrzegła, że szacunek uwzględnia odroczone w czasie płatności z tytułu udostępnienia "Frostpunka 2" w usłudze Game Pass prowadzonej przez Microsoft, a także część przychodów ze sprzedaży wersji Deluxe gry, przypadającą na zawarte w tej wersji trzy płatne DLC. Przychody z tego źródła będą rozpoznawane w przyszłości, wraz z rynkowymi premierami kolejnych DLC.
(PAP Biznes)
pr/ asa/