Render Cube z mocnymi wynikami w I półroczu br.: spółka zanotowała r/r prawie 150 proc. wzrost zysku netto i 76 proc. wzrost przychodów
Popularność Medieval Dynasty napędza wyniki Render Cube. W pierwszym półroczu br. Spółka wypracowała ponad 8,3 mln zł przychodów, to ok. 76 proc. wzrost w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ub. roku. Od stycznia do czerwca br. zysk netto wyniósł prawie 3 mln zł (150 proc. wzrost r/r). Efekt wzrostów to zasługa sprzedaży gry Medieval Dynasty m.in. trybu kooperacji na STEAM. Od 27 czerwca br. funkcję wspólnej rozgrywki otrzymali także gracze konsolowi. Wyniki sprzedaży Co-Op-a na PlayStation5, Xbox Series X/S oraz platformach PC na których aktualizacja wcześniej nie była dostępna, będą głównie widoczne w kolejnych kwartałach. Sytuacja finansowa Render Cube jest stabilna. Na dzień 30 czerwca br. firma posiadała 27,5 mln zł w środkach pieniężnych, przy braku zobowiązań oprocentowanych.
– I półrocze br. upłynęło nam głównie na przygotowaniach trybu kooperacji naszej najważniejszej produkcji – Medieval Dynasty - na konsole. Funkcję wspólnej rozgrywki dla graczy konsolowych udostępniliśmy pod koniec czerwca br., a więc w raportowanym okresie nie widać jeszcze zbyt dobrze jak aktualizacja została przyjęta przez użytkowników PlayStation5, Xbox Series X/S oraz platform PC na których nie była wcześniej dostępna. Tym bardziej cieszy nas fakt, że możemy pochwalić się prawie 150 proc. wzrostem zysku netto r/r i ok. 76 proc. wzrostem przychodów. Osiągnięte wyniki to w naszej ocenie efekt licznych akcji promocyjnych, które pozycjonowały nas wśród kluczowych globalnych marek. Niewiele osób wie, że przy cross-promocjach współpracowaliśmy m.in. z Pathfinder: Wrath of the Righteous, RimWorld, Foundation i Empyrion - Galactic Survival – tytułami, które są hitami w swoich kategoriach – mówi Damian Szymański, prezes Render Cube.
Spółka od początku roku prowadzi liczne działania zwiększające pozycjonowanie marki Medieval Dynasty, takie jak współpraca z Lenovo, wyprzedaże – w tym bundle z grą Empyrion - Galactic Survival – oraz Spring Sale. Kluczowe IP spółki jest regularnie promowane na stronie głównej Steam.
– Jesteśmy dziś jednym z najbardziej aktywnych polskich studiów, które budują społeczność przez liczne współprace, co w efekcie zwiększa sprzedaż naszego flagowego tytułu. Lipcowe Summer Sale, Midweek Deal, czy SimFest – byliśmy obecni w tych i wielu innych akcjach na Steam. Widzimy, jak duże korzyści przynosi tak mocne pozycjonowanie Medieval Dynasty. Mamy szeroko opracowaną strategię pozyskiwania nowych grup graczy. Planujemy także wprowadzać dodatkowe zawartości do Medieval Dynasty, z których część wydamy jeszcze w tym roku. Obecnie na samym Steam-ie zgromadziliśmy w naszej grupie ponad 260 tys. Graczy, ta liczba wciąż rośnie – dodaje Damian Szymański.
W czerwcu br. sprzedaż Medieval Dynasty przekroczyła 2 mln kopii. W tym czasie liczba graczy oczekujących na zakup gry wyniosła 1,49 mln osób.
W czerwcu 2024 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki podjęło uchwałę o wypłacie pierwszej w historii Render Cube dywidendy. Do akcjonariuszy trafiło 6 mln zł z zysku netto wypracowanego rok wcześniej (5,6 zł na jedną akcję). Pozostała kwota wypracowanego zysku w wysokości prawie 1,6 mln zł została przeznaczona na kapitał zapasowy.
– Cieszę się, że mogliśmy w tym roku dołączyć do nielicznego grona spółek z branży gier, które wypłacają dywidendę. Chcemy kontynuować tę praktykę. Przed nami dużo pracy nad dalszym rozwojem Medieval Dynasty, a także zupełnie nowym tytułem. Chociaż nie zdradzamy na razie zbyt wielu szczegółów, nasz zespół jest mocno zaangażowany w prace nad nowym IP i głównym kierunkiem jego rozwoju. Medieval Dynasty ma się bardzo dobrze, wciąż w szczytowych momentach w tytuł gra ok. 5 tys. osób jednocześnie. – dodaje Damian Szymański.
Według strony sklepu Steam na podstawie 3920 recenzji z okresu 1 stycznia 2024 do 4 Lipca 2024 gra uzyskała ponad 88 proc. pozytywnych recenzji, podczas gdy całościowy odbiór to ponad 90 proc.
W uniwersum Medieval Dynasty osadzony jest także tytuł na VR – Medieval Dynasty New Settlement, stworzony przez Spectral Games. Projekt będzie systematycznie wzbogacany o nowe elementy. Wydawcami Medieval Dynasty New Settlement są Toplitz Productions, Render Cube oraz Meta. Render Cube zamierza w przyszłości rozwijać IP o kolejne produkty osadzone w tym uniwersum.
Na dzień 30 czerwca br. Render Cube posiadała 27,5 mln zł w środkach pieniężnych, przy braku zobowiązań oprocentowanych.
Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie którego korzenie sięgają 2012 r., od tamtego czasu dynamicznie się rozwija i aktualnie zatrudnia ponad 35 osób. W początkowym okresie działalności spółka prowadziła prace outsourcingowe, zlecane głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt S.A., Techland S.A., czy Platige Image S.A. W ostatnich latach spółka skupiła się na produkcji gier własnych, przeznacoznych na platformach PC oraz konsole. Największym tytułem Render Cube jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, łącząca w sobie najlepsze cechy popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG i strategie.