Grupa LPP miała w II kw. 444 mln zł zysku netto j.d. wobec konsensusu 491,5 mln zł (opis)
Grupa LPP miała w drugim kwartale roku obrotowego 2024/25 444 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 438 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 491,5 mln zł zysku.
Zysk operacyjny wyniósł 611 mln zł, a EBITDA 1.018 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 668,8 mln zł zysku operacyjnego i 1.065,9 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 5,005 mld zł (wzrost o 9,4 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 5,25 mld zł.
Przed rokiem LPP miało 4,575 mld zł przychodów, 607 mln zł EBIT i 944 mln zł EBITDA.
Narastająco, po pierwszym półroczu przychody grupy LPP wzrosły o 13,3 proc. rdr do 9,3 mld zł (w walutach stałych o 18,6 proc.).
Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła 19,2 proc. rdr, LFL wzrosło o 5,1 proc. Sprzedaż online wzrosła 17,3 proc. rdr.
Grupa w I półroczu osiągnęła marżę brutto na poziomie 52,3 proc., co było o 3,6 pp. lepszym wynikiem rdr. Jak podano, wyższa rdr marża brutto została osiągnięta dzięki znacząco niższym rdr kosztom zakupów kolekcji, bardziej korzystnym rdr kursom USD/PLN oraz mniejszym rdr akcjom promocyjnym wspierającym sprzedaże. Dodatkowy wpływ miała niska baza rdr.
EBITDA grupy wyniosła w I półroczu 1,813 mld zł, co oznacza wzrost o 21,3 proc. rdr. Zysk netto jednostki dominującej wzrósł do 720 mln zł z 553 mln zł rok wcześniej.
Grupa LPP poinformowała, że spodziewa się w roku finansowym 2024 przychodów w przedziale 20-21 mld zł oraz 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży. Wcześniej LPP zakładało na ten rok ok. 21 mld zł sprzedaży.
Spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy.
Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.
Jak podano w prezentacji, sprzedaż omnichannel w grupie LPP w okresie od 1 sierpnia do 20 września wzrosła o 32 proc. rdr w walutach stałych.
Grupa oferuje produkty w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 40 krajach. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2.492 sklepy o łącznej powierzchni 2.165 tys. m kw. w 29 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 34 rynkach.
(PAP Biznes)
pel/ doa/ asa/