Przejdź do treści

udostępnij:

Premiera Silent Hill 2 już za dwa tygodnie

Blisko 50 mln zł przychodów ze sprzedaży wypracowała grupa kapitałowa Bloober Team w pierwszym półroczu bieżącego roku. Skonsolidowany zysk netto za ten okres wyniósł 14,5 mln zł i był wyższy o ponad 200% niż w porównaniu do skonsolidowanego zysku netto analogicznego okresu roku ubiegłego. 

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 48,9 mln zł, grupa kapitałowa Bloober Team wypracowała w minionym półroczu 14,5 mln zł zysku netto (wzrost o 202%). Zysk operacyjny wyniósł około 14,8 mln zł i był o 112% wyższy niż rok temu. Na poziomie jednostkowym wyniki te wyniosły odpowiednio 45,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 13,2 mln zysku operacyjnego (wzrost o 96%) oraz 12,5 mln zł zysku netto (wzrost o 162% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego). Na koniec pierwszego półrocza spółka Bloober Team S.A. wykazuje niemal 27 mln zł środków pieniężnych.  

– Stabilna sytuacja finansowa pozwala nam skupić się na dopracowywaniu w każdym detalu naszych produkcji. W zakończonym półroczu, podobnie jak w mijającym właśnie kwartale, nasze myśli skoncentrowane były na zbliżającej się premierze Silent Hill 2 - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Silent Hill 2 to remake wydanej przez KONAMI w 2001 roku gry o tym samym tytule, która stała się jednym z najbardziej ikonicznych tytułów w historii branży gier. Na tytuł czekają gracze z całego świata. 

– Ostatni trailer Silent Hill 2 został bardzo dobrze przyjęty przez społeczność graczy i media branżowe. Cieszymy się, że nasza wizja odświeżenia tej kultowej gry spotyka się z tak pozytywnym odbiorem. Daje nam to pewność, że połączenie nowoczesnej technologii z wiernością oryginałowi było właściwym podejściem. Reakcje dziennikarzy po hands-on’ach utwierdzają nas w przekonaniu, że nadchodząca premiera spełni wysokie oczekiwania - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.  

Równocześnie krakowskie studio pracuje nad projektem C, survival horrorem opartym na własnym IP. Gra ma być wydana w modelu self-publishingu, a jej zapowiedzi można spodziewać się jeszcze w tym roku. Bloober planuje również premiery gier w ramach działalności second party pod marką „Broken Mirror Games” 

Bloober Team jest niezależnym polskim studiem deweloperskim założonym w 2008 roku. Studio specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku horror. Blisko 250 osobowy zespół, skupia się na tworzeniu mrocznych tytułów z wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem, ale przede wszystkim pod warstwą gatunkową stara się pokazać graczom prawdę o nich samych. Znani z nagradzanych produkcji takich jak: Blair Witch, Layers of Fear, Observer: System Redux oraz The Medium (Polska Gra Roku wg Digital Dragons 2021). W 2024 r. spółka przeniosła swoje notowania z NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 

udostępnij: