Przejdź do treści

udostępnij:

CI Games przyjął aktualizację strategii rozwoju spółki na lata 2025 - 2028 (opis)

CI Games przyjął aktualizację strategii rozwoju spółki na lata 2025 - 2028 - poinformowała spółka w komunikacie. Wśród założeń jest m.in. nowy, zorientowany na gracza model operacyjny.

"Po wzmocnieniu i usprawnieniu naszej działalności w pierwszej połowie 2024, grupa CI Games opracowała jasną strategię mającą na celu zapewnienie przyszłych konsekwentnie rosnących zysków, produkcję gier o wyższej jakości, które efektywniej wykorzystują wcześniejsze inwestycje i zapewnienie, że Grupa CI Games ma rozwijający się rynek dla nowych premier" - napisano.

Jako główne założenia wskazano: skoncentrowany plan działania produktu z głównymi wydaniami w każdym roku przez kolejne 3 lata od 2026, nowy, wydajny i zorientowany na gracza model operacyjny oraz strategię finansową w celu dostarczenia planu działania produktu.

"Nasza strategia finansowa zakłada obniżenie kosztów marketingu: bardziej efektywny rozwój, opieranie się na istniejącej własności intelektualnej (…), ściślejszą współpraca z partnerami" - powiedział Marek Tymiński.

Wskazał, że spółka zakłada także optymalizację zespołu oraz dzielenie się talentami w celu zwiększenia efektywności.

"Chcemy obniżyć wydatki na marketing poprzez ukierunkowane kampanie, które wykorzystają istniejącą świadomość marki" - dodał.

Wskazano, że spółka ma jasny plan finansowania na kolejne 3 premiery poprzez: gotówkę z działalności operacyjnej, ostatnią inwestycję EPIC i szukanie partnerstw w zakresie współwydawnictwa, wyłączność na pierwszeństwo wydania i zachęty do dystrybucji terytorialnej, a także istniejący kredyt bankowy w wysokości 15,0 mln zł z planami zwiększenia zadłużenia w celu sfinansowania przyszłych projektów.

Spółka wskazała także na ukierunkowany plan rozwoju produktu - strategia zakłada nacisk na główne IP.

Drugorzędnym celem grupy kapitałowej CI Games jest wydawanie 1-3 wysokiej jakości tytułów rocznie przez United Label, gdzie dwie kolejne premiery mają miejsce w ciągu sześciu miesięcy - Beyond Galaxyland (premiera miała miejsce we wrześniu br.) i Tails of Iron 2.

Jako cel wskazano także badanie możliwości współpracy z silnymi zewnętrznymi IP oraz potencjalne pozyskiwanie partnerów z zewnętrznymi IP oraz projekt Expand, licencjonowanie IP spółki na inne platformy (...) dla zwiększenia zysków oraz rozpoznawalności marek spółki.

"Kluczowe w podejściu grupy CI Games będzie poszerzenie docelowego rynku przy użyciu danych, aby poprawić atrakcyjność i dostępność gier dla odbiorców oraz koncentracja na graczu w naszym procesie tworzenia. Grupa CI Games będzie ewoluować model operacyjny, skupiając się na graczu, opierając się na doświadczeniach z premiery Lords of the Fallen" - napisano.

CI Games podało, że celem jest także nowy, zorientowany na gracza, iteracyjny proces rozwoju.

"Aby to osiągnąć, grupa CI Games ma nową strukturę z doświadczonym nadzorem nad nowym, iteracyjnym procesem rozwoju, zorientowanym na gracza" - podano.

Wskazano, że w procesie tworzenia gier powstaną gry, z naciskiem na jakość i przewidywalność, poprzez zapewnienie głównych etapów walidacji na kluczowych etapach w cyklu życia projektu. Ponadto będą pojawiać się bardziej regularne kamienie milowe w rozwoju obejmujące ocenę, walidację i iteracje w trakcie produkcji, oceniające grę pod kątem atrakcyjności rynkowej, benchmarking produktów i UX gracza poprzez wewnętrzną/zewnętrzną ocenę ekspertów oraz otwarte/zamknięte testy beta.

"Nowa strategia oparta jest na zróżnicowanym portfolio gier, w tym dwóch naszych najmocniejszych IP, nowej strukturze organizacyjnej nadzoru i wsparcia nad procesami produkcji gier oraz wielopłaszczyznowego finansowania rozwoju spółki. Wkrótce planujemy zwiększyć finansowanie dłużne" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Marek Tymiński, CEO CI Games.

Grupa w najbliższych latach będzie koncentrować się na głównych IP: Project 3 (następna część Lords of the Fallen), nowej części snajperskiej serii – SGW Evolved oraz Project H (nowe, duże IP action-RPG w ramach gatunku fantasy). Wszystkie z nich będą oparte o silnik Unreal Engine 5.

Wskazano, że w 2025 roku CI Games, przez spółkę zależna United Label, planuje wydanie gry Tails of Iron 2.

W pierwszym półroczu 2024 r. CI Games osiągnęło przychody w wysokości 58,3 mln zł oraz EBITDA na poziomie 38,0 mln zł, co daje marżę EBITDA na poziomie 65,1 proc. Od stycznia do czerwca br. zysk netto wyniósł 2,7 mln zł. Po zamknięciu półrocza firma dysponowała gotówką w wysokości 11,4 mln zł, co nie uwzględnia pozyskanego finansowania od Epic Games Inc.

Jak podano na konferencji, w pierwszej połowie 2024 roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 28,7 mln zł, głównie dzięki konwersji należności handlowych na gotówkę, co było spowodowane spłatą zobowiązań handlowych (częściowo związanych z kampaniami marketingowymi).

(PAP Biznes)

alk/

udostępnij: