Przejdź do treści

udostępnij:

ACTION S.A.: podsumowanie wyników za I półrocze 2024 r.

Pierwszą połowę br. GK ACTION S.A. zamknęła przychodami w wysokości 1 145 900 tys. zł oraz zyskiem netto na poziomie 20 793 tys. zł. W omawianym okresie marża wyniosła 8,82%. W tym okresie Spółka kontynuowała rozwój swoich działań w segmencie e-commerce, inwestując w nowe technologie oraz realizując strategiczne projekty, które w przyszłości mają jeszcze bardziej wzmocnić jej pozycję rynkową.

Rozwój e-commerce i optymalizacja procesów

W pierwszej połowie 2024 roku ACTION S.A. rozwijała swoje działania w obszarze handlu internetowego, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Odpowiadając na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz dynamiczne warunki rynkowe, spółka skupiła się na inwestycjach w technologie przyszłości. Kluczowym krokiem była koncentracja działań pod nowy system ERP, który umożliwi jeszcze większą optymalizację procesów wewnętrznych oraz poprawę efektywności operacyjnej. Wraz z tym, spółka rozpoczęła implementację rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) automatyzujących procesy biznesowe i podnoszących jakość obsługi klienta. Dodatkowo, ACTION S.A. w omawianym okresie dostosowywała i optymalizowała struktury organizacyjne firmy, by być gotowym do wyzwań w przyszłości. W ramach dalszego rozwoju, firma przeniosła swoje projekty e-commerce na bardziej wydajne platformy, co nie tylko poprawiło skalowalność działalności, ale także przyczyniło się do lepszego doświadczenia użytkowników.

Jak mówią znawcy zarządzania, najskuteczniejszym sposobem na przewidzenie przyszłości jest aktywne jej kształtowanie. I właśnie to robimy. Wyznaczamy kierunek biznesu na przyszłość. Z jednej strony wewnętrznie dostosowujemy firmę do potrzeb rynku, z drugiej osadzamy biznes na przyszłościowych jego segmentach wykorzystując do tego nowoczesne narzędzia do zarządzania projektami, w tym AI – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Ekspansja rynkowa, strategiczne akwizycje i efektywne zarządzanie aktywami

W ramach strategii rozwoju portfolio e-commerce, ACTION S.A. sfinalizowała zakup sklepu internetowego PomoceDlaSeniora.pl, który oferuje szeroką gamę produktów wspierających seniorów, osoby z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. Transakcja ta wpisuje się w długoterminowy plan rozwoju spółki w obszarze sprzedaży specjalistycznych produktów i wzmacnia jej pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku zdrowia i opieki. Szacuje się bowiem, że do 2050 roku odsetek seniorów po 60. roku życia w polskim społeczeństwie podwoi się. 

Istotnym elementem strategii finansowej w pierwszym półroczu była sprzedaż nieruchomości w Krakowie o wartości 19,8 mln zł, co pozwoliło Spółce na dalsze wzmocnienie bilansu finansowego.

Widzimy, jak szybko zmienia się rynek, dlatego naszą główną strategią na ten rok jest inwestowanie w rozwiązania, które nie tylko zwiększają naszą efektywność, ale także przygotowują nas na przyszłe wyzwania. Mamy nadzieję, że kroki, które podjęliśmy w pierwszym półroczu, przyniosą wymierne korzyści zarówno naszym klientom, jak i akcjonariuszom w nadchodzących latach – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A. 

ACTION S.A. – Centrum Dystrybucji E-commerce Action AEDC (od ang. Action E-Commerce Distribution Centre) zarządza różnymi aspektami handlu hurtowego i detalicznego w Internecie, posiadając w ofercie tysiące produktów z różnych kategorii. Główne segmenty biznesu B2B realizowanego przez własną, e-commercową platformę handlową i-serwis to: ACTION Business Center – odpowiada za dystrybucję rozwiązań zaawansowanych; Home and Living – oferuje produkty do domu i biura, Action Global – prowadzi hurtową sprzedaż internetową zagranicą. W segmencie biznesu B2C ACTION S.A. posiada własne sklepy: sferis.pl, krakvet.pl, 1.pl, bron.pl, pomocedlaseniora.pl sprzedające bezpośrednio lub poprzez znane platformy aukcyjne. ACTION S.A. jest też producentem profesjonalnego sprzętu dla graczy komputerowych ACTINA oraz nowoczesnych i funkcjonalnych produktów do biura oraz domu Activejet. 
 

udostępnij: